tisdag, maj 24, 2005

Brilliant Brunette 2

Som jag tidigare skrivit har jag köpt Brilliant Brunette shampo och balsam, i förhoppning om att slippa tona håret nu i sommar. Nu har jag testat det några gånger.
Jag var ute efter att boosta upp hårfärgen lite, utan att behöva lägga till ny om ni förstår vad jag menar. Den här typen av shampon har funnits för blondiner hur länge som helst. Men nu dök det alltså upp en variant för brunetter också. Brilliant Brunette från John Frieda, 89kr st på Cubus. Finns för hasselnöt- till kastanjefärgat, och för choklad-till espressofärgat hår.
Shampot lägger inte till någon färg alls, som ett toningsshampoo gör, utan framhäver den färg man redan har. Och jag får nog säga att det fungerar. Håret glänser och får en lite djupare nyans. Mitt hår blir också fylligare av det här shampot. Vilket är ett jätteplus för mig. De alldeles vanliga funktionerna med shampot, som att håret faktiskt blir rent, fungerar som de ska. Det är också milt och ganska drygt.
Minus dock för doften! Det luktar solskyddscreme. Inte äckligt på något vis, men ändå solskyddscreme!

LipGloss Bitch ger betyget:
4

Det är bara doften som drar ner betyget.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å vad bra, det här har jag tänkt testa många gånger men det har aldrig blivit av. Men nu kanske!!

10:55 em  
Blogger helena said...

Det tycker jag absolut du ska göra!
/Helena

9:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Oh vilken tur, har precis färgat håret brunt och köpt Friedas schampo och balsam. Inte behövt tvätta ännu dock.

12:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home