måndag, maj 16, 2005

Veet hårborttagningsgel

Jag har testat Veet hårborttagningsgel, som används tillsammans med en hyvel i plast utan rakblad. Perfekt om man ska vara barbent och absolut inte vill riskera att få fula skärsår av rakningen, var min tanke.
Man fördelar gelen på benen och väntar i 3 minuter. Sen får man testa om det lossnar smidigt. Det gjorde det inte! Efter ca 6 min gick det bättre. Sen "rakar" man benen med plasthyveln. Det går ganska smidigt. Efteråt sköljer man av benen med ljummet vatten.
Stubbet känns redan framåt kvällen. Så för min del funkade den här gelen sämre än en vanlig rakhyvel. Dessutom fick jag en hel del röda "noppor" på benen.

LipGloss Bitch ger betyget: 1

Det går inte snabbare än vanlig rakning, det är mer kladdigt och röda noppor är inte så snyggt. Men jämfört med andra krämer och mousser är detta ett bra alternativ. Det luktar inte lika illa och är lättapplicerat.