onsdag, juni 01, 2005

Shoppingen i Glasgow...

... nja, den var väl sådär. Utbudet var gigantiskt, de har bl a jättegallerian Buchannans. Men jag saknade de där små roliga och originella butikerna man kan stöta på ibland om man har tur. De stora märkena och kedjorna finns här hemma också, kanske inte just i småland, men i storstäderna.

Priserna på smink och kläder ligger på samma nivå som hemma. Så jag nöjde mig med att köpa den där eyelinern från Estée Lauder som är skimrigt brun, och diverse souvenirer till släkten. Resten shoppade jag på taxfreen. Inbillar mig att jag "tjänade" några kronor på det iaf :) Där blev det mer från Estée Lauder; ett bronzing puder och ett ljust honungsfärgat gloss med spf 15. Jag köpte också parfymen Be delicious från DKNY, äppelparfymen ni vet. Underbar!
Passade på att köpa ett par skuggor från MAC när vi kom till Göteborg. Det blev färgerna Nylon och Bronze. Kommer bli supersnyggt till den nya eyelinern, om jag bara lyckas få lite färg vill säga. Men det räknar ju till och med en blekis som jag med!