lördag, juni 11, 2005

Ska det dofta godis?

För sådär 11, 12 år sedan var jag storkund hos Body Shop. Då fanns det serier som hette Dewberry och Fuzzy Peach, minns ni dem? Jag hade allt, duschkräm, shampo, kroppslotion och den populära parfymoljan.
Man luktade godisfabrik. Och det gjorde alla. Tyvärr hade en del av kompisarna den mindre goda smaken att välja dofterna vanilj och cocos istället och de hade också ALLT i serien, hua :)
Ett par år senare var man ju rätt trött på det där. Man inbillade sig väl att man hade blivit mer sofistikerad, och ville dofta vuxet.
Nu är jag tillbaka till det där igen. Kan längta efter duschkräm med jordgubbsdoft. Men när jag i förra veckan gick in på Body Shop för att sniffa på skrubbkrämer i alla möjliga exotiska dofter, blev jag grymt besviken. Det luktade så syntetiskt. Jag minns inte att det gjorde det när jag var yngre.
Kroppssmöret som luktar nöt däremot, härligt! Så jag känner lite dubbelt för det där. Jag är supernyfiken på Jessica Simpson-linjen och jag älskar ju mina Juicy Tubes. Men man får akta sig så man inte köper grejer som luktar lika konstgjort som Dietorelle smakar.

Ska det dofta godis? Vad har ni för fruktiga favoriter?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gillar inte grejor som luktar, använder aldrig parfymerad duschkräm eller hudkräm. Jag använder bara tre dofter - Guccis Envy me, Cliniques Happy och Nuxe-olja. Aldrig tillsammans naturligtvis ;)

Minns med fasa Jane Hellen-schampot, de där läppglansen i glasflaska med cocacolalukt eller schampot som var illgrönt med äppledoft... det fanns ett superrosa också som luktade smultron.. Datelukten Pamela var min favorit på 80-talet, och så använde vi Opium, som luktar gammal käring... hm, det här måste jag blogga om tror jag...

5:12 em  
Blogger helena said...

Date var ju fantastiskt då...
Man minns ju när de släppte nya färger. Hur stort som helst när aprikost kom, minns inte vad tjejen hette, men alla skulle ha den. Var man lite modig så hade man den svarta :)

5:23 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror Pamela var ljusblå och tjejen hade sånt där stort 80talshår... den aprikosa hade jag aldrig, men man hade parfymspray, deo och allt som fanns. Fy vilken stank man utsöndrade :)

5:31 em  
Anonymous Anonym said...

Oj vilka skojiga kommentarer, nu måste jag kommentera dem innan jag skriver det jag egentligen skulle skriva!
Jane Hellen-schampo i trekantiga flaskor! Jag ÄLSKADE det lila..
Date! Jag hade rött, kommer inte ihåg vad tjejen hette men det luktade gott (tyckte jag då i alla fall!)
När jag gick på högstadiet och gymnasiet fanns inte Body Shop hemma, det var Nectar som gällde. Kommer ihåg att Ingela i min klass hade ett läppglans i den där Dewberry-doften.. Jag hade en ljuvlig ansiktskräm från HM, med någon slags rosendoft. Jag tänker fortfarande på den ibland.

Så. Det var det. Det jag egentligen skulle säga var att jag gillar Body Shops saker, även om jag verkligen håller med om att en del saker luktar FÖR mycket, till exempel blåbärsbodybutter. Jag har body butter i grapes och den luktar ganska friskt och fräscht.

Men det viktigaste jag skulle säga var att jag fick lite prover på Jessica Simpsongrejorna i veckan, och de luktar verkligen ljuvligt. Godisaktigt, men ljuvligt. Jag har doften Cotton Candy: rosa, underbar!

6:01 em  
Blogger helena said...

Vet nån när Simpson-grejerna kommer hit då? Eller har det dykt upp och jag har missat?

8:03 em  
Anonymous Anonym said...

Har ingen aning, men hoppas det blir snart! Vill ha mer!!

10:47 em  
Anonymous Anonym said...

Jag köpte parfymOLJAN i vanilj när jag gick i femman. Alla på skolan undrade vad fan som luktade för det stank vanilj i hela skolan. Jag vågade inte ha på mig oljan något mer (tack och lov) men dagen efter kom fyrornas fröken in i vårt klassrum och skulle låna nåt av vår fröken och när hon öppnade dörren så sa hon: Men vad gott det luktar här inne, har ni bakat. Då dog jag nästan. Alla kollade på mig och jag blev så röd så jag fick gömma mig under bänklocket.

Jag älskar söta dofter! Men aldrig mer nåt med vanilj.

1:07 em  
Blogger helena said...

Hanna: sånt kan sätta sina spår :)

2:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home