lördag, juli 16, 2005

Kicks tips

Ett tips från tjejen på Kicks.
Puffighet runt ögonen beror på slaggprodukter som samlas där. Man kan pressa handlovarna lätt mot huden från näsan och ut mot tinningarna. Inte dra utan tryck, lyft och flytta en bit utåt och tryck igen. På detta sätt flyttar man slaggprodukterna utåt. Därifrån tar de sig sen ut i kroppen och försvinner. Man kan klappa lätt med fingrarna runt tinningarna för att stimulera så ”tömningen” går snabbare.
På natten jobbar huden själv för att flytta bort slaggprodukterna. När vi sen gonar runt med rengöring så är det lätt att man flyttar tillbaka allt. Därför ska man alltid klappa in kräm inifrån och utåt så att man flyttar ut slaggprodukterna igen.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Det var hur tydligt som helst när hon visade mig :) Jag visste sen innan att krämer ska på inifrån och ut, men hade egentligen ingen aning om varför. Visst är det suveränt när man får bra tips från proffsiga expediter.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Undrar om man kan få tag på Nars finfina produkter i tex Helsingborg? Någon som har koll på det?

4:22 em  
Blogger helena said...

Jag har ingen aning. Vi får hoppas att någon annan har koll :)
I Köpenhamn finns visst rougerna iaf i en klädbutik (se blogginlägget Nars i Köpenhamn)
ifall du skulle ha vägarna förbi.

5:15 em  
Anonymous Anonym said...

Aha, ska flyga från köpenhamn senare i sommar, ngn koll på om dom har det på flygplatsen kanske? : )

3:21 em  
Blogger helena said...

Vet inte tyvärr, men det kanske går att ringa och kolla det.

6:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home