söndag, augusti 21, 2005

Le crayon khôl - Lancôme








Le crayon khôl är en serie kajalpennor från Lancôme. De finns i en hel del roliga färger som turkos och lila. Jag har testat en svart vattenfast. Jag var ute efter en penna som ger ordentlig svärta, inte är för torr och hård och är lätt att sudda. Hållbarheten är också viktig för mig.
I butiken testade jag pennan på handen och gillade konsistensen. Känns lite geléaktig, fast torrt om ni förstår vad jag menar.
Pennan är lätt att måla med. Man får en precis linje som är ordentligt svart i ett drag, inte ett dugg smulig.
Jag använder i princip bara svart kajalpenna då jag ska göra en sotig ögonmejk. Tyvärr är det inte särskilt behagligt att sudda med pennans skumtipp. Eftersom färgen är vattenfast så måste man dessutom vara ganska snabb och sudda direkt om det inte ska hinna torka in.
Färgen är såklart inte helt vattenfast, men den sitter riktigt bra även innanför franskanten. Där det kan vara svårt att få vanliga kajalpennor att fästa.

LipGloss Bitch ger betyget: 3

Det är nästan smärtsamt att försöka sudda med tippen på pennan, men det går ju att använda en vanlig mjuk skumapplikator istället. Att det torkar för snabbt är kanske nåt man får räkna med när det gäller vattenfasta pennor. Men jag kommer fortsätta söka efter den perfekta kajalpennan.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

vattenfasta kajaler skrämmer mig. jag är rädd att jag en dag ska ha något som inte går bort och därför vara dömd att se ut som michael jackson resten av livet.

jag tycker det är lättast att sota en bra flytande eyeliner. jag kör med min kakeyeliner från make up store, låter den nästan torka och sotar sedan

10:24 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar clinique's quick eyes. http://www.clinique.com/templates/products/sp_shaded.tmpl?CATEGORY_ID=CATEGORY4897&PRODUCT_ID=PROD513

11:23 em  
Blogger helena said...

gillar ju clarins, får kanske testa den nästa gång då. Tack för tipsen hörni!

11:09 fm  
Anonymous Anonym said...

MAC har en svart vattenfast som slår det mesta.

Den sitter som berget, men torkar inte hypersnabbt, så du hinner sudda.

Och med en enkel make-up borttagare för vattenfast så glider den av direkt.

12:42 em  
Anonymous Anonym said...

vad kostade kajalen... lite sugen

3:41 em  
Blogger helena said...

jag tänker alltid att jag ska skriva vad det kostar och sen glömmer jag. Skärpning på mig!
135kr gav jag på Kicks.

5:30 em  
Anonymous Anonym said...

ja, vill ju köpa allt du skriver om men det blir ju tjatigt att fråga vad allt kostade i vartenda blogginlägg.. men toppen om du kommer ihåg att lägga in priserna nästa gång.. :) keep up the good work
kram

4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home