fredag, augusti 19, 2005

Så nära, men ändå inte

Tog en sväng in på Kicks för att höra när Lancômes höstkollektion dyker upp. Den kom idag!
Började genast fråga min favvoexpedit om skuggpaletten som jag suktat efter. Jag som är ett Lancôme-freak har nämligen inte testat några skuggor därifrån än.
Hon tyckte iaf att Lancômes är de bästa skuggorna hon har arbetat med. Sitter som berget.
Självklart ville jag ha nåt till läpparna att matcha med också. Kollade in de nya Juicy tubesen. De två lila färgerna var riktigt snygga. Till slut bestämde jag mig ändå för ett gammalt hederligt läppstift. Det blev nr 304, violet marbré.
När jag väl ska betala så hittar hon inte paletterna, allt det nya från Lancôme hade kommit utan de. Så typiskt. De trodde att de skulle få in dem när nästa leverans kom på måndag, och tog mitt nummer så de kunde ringa mig när de dyker upp. Kul med så bra service.
Nu när jag tyckte att jag sparade in lite pengar kände jag att det var lika bra att köpa ny kajalpenna. En svart, vattenfast som är lätt att skugga. Det blev Lancôme där också, le crayon khôl. Jag får nog vara rätt nöjd ändå.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

jahaja - där rök planen om dior och lancome ;)
Jag får helt enkelt dra lott om vilken jag ska köpa först.

Vad kostade Lancome-paletten förresten - inte mer än fyrahundra hoppas jag...

5:30 em  
Blogger Liv said...

Åh, paletten är grym!

5:42 em  
Blogger helena said...

det frågade jag inte ens, var väl så inställd på att jag skulle ha den :)
Men jag är ganska säker på att jag har sett priset 415kr tidigar nånstans i samband med den här paletten.
Men det delat på fyra vet du ;)

5:58 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Skulle du kunna ge mig tips på en blusher som ser helt naturlig ut....de hittills som jag sett med en naturlig kulör har alla innehållit glitter...skulle även uppskatta ett råd om concealer....den ska vara ganska mörk....och absolut inte gå i rosa

:-)

1:29 fm  
Blogger helena said...

Det är svårt att hitta rouge utan shimmer/glitter tycker jag. Undrar varför egentligen. Jag har iaf testat ett riktigt rosigt från Makeup store som ser knallrött ut i burken. Det är en mattare variant. Och de borde finnas i flera olika färger.
Min favvoconcealer är YSL, jag vet inte hur pass mörka de har för själv är jag superljus. Min går dessutom snarare åt rosa än åt gul. Men jag är lite sugen på en concealerdosa från Estée Lauder där man själv kan blanda till rätt nyans.

http://www.esteelauder.co.uk/templates/products/sp_shaded.tmpl?CATEGORY_ID=CAT3099&PRODUCT_ID=PROD65011

9:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Snälla! du måste ge betyg på kolpennan från lancome när du testat den... funderar nämligen på att köpa en sån :)

11:26 fm  
Blogger helena said...

absolut, recension kommer framöver.

12:22 em  
Anonymous Anonym said...

Tack så mkt för tipset.... :-)

11:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Kolla in www.ahlens.se och gå in på deras skönhetssida, där kan du läsa om Lancomes nya produkter - mums! Priser och fina bilder!

9:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home