måndag, december 19, 2005

Oliva bodylotion

Oliva är en ny serie med bodylotion, bodybutter och handkräm från CCS som säljs på Apoteket.
Egentligen behöver min hud ett kroppsmör eller en annan typ av ordentlig kräm. Men ibland har man bråttom så nu var jag ute efter en bodylotion som snabbt går in i huden, men ändå funkar någorlunda för mig som är en torris.
Oliva luktar gott och lagom diskret. Många lotioner funkar inte alls för mig, de gör ingen skillnad. Men Oliva återfuktar ok för att vara en bodylotion. Den är lätt att smörja in, men jag upplevde att den lämnar en hinna på huden. Inte direkt oljig, utan lite mer vaxig. Det gillar jag inte alls.

LipGloss Bitch ger betyget: 3

En ok bodylotion, men inte mer. Det finns billigare som duger lika bra.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du jämför med Oliv-serien (Kicks och Åhlens) - vilken är att rekommendera?

4:36 em  
Blogger helena said...

Olivseriens handkräm är jag ett stort fan av. Och kroppskrämen på burk gillar jag också. Den är ett riktigt bra budgetköp.
Jag har inte testat någon vanlig bodylotion i den serien så det är kanske inte riktigt rättvist att jämföra. Men gillar man olivserien så ser jag ingen anledning att byta till Oliva.

4:45 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har provat bodybutter i båda serierna och jag föredrar definitivt Olivas framför Olivseriens. Olivserien luktar dock en anings godare och har snyggare förpackning.

Jag undrar hur Bodyshops oliv-bodybutter är, den har jag inte provat (än).

10:24 em  
Anonymous Anonym said...

Oh, förresten, Lipglossbitch, vilken hudcreme/lotion/butter använder du helst?

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag tycker att Body Shops Body Butter är bra. Den med oliv är min favorit. För riiiktigt torr hud (som nästan spricker) rekommenderar jag Hemp Body Butter från Body Shop.

"Touch me, then try to leave" från Benefit är också super. Men det bästa är lukten. Den luktar helt underbart!
http://www.benefitcosmetics.com/benefit/product.asp?pd=47&ct=bathina+collection&pg=1

Vill också tipsa om L'oreals nya schampo Nutri-Gloss! Jättebra. Håret blir mjukt och lent. Mycket bättre än schampon från Fudge som jag testade. Ett av dem var för uttorkande. Det andra gjorde inte riktigt rent utan gjorde bara att jag tappade massa hår!

10:35 em  
Blogger helena said...

sara s: body shops kroppsmör oliv är en av mina favoriter. Underbar och lyxig, och här snackar vi riktigt kroppsmör. Man får då stå ut med att huden är lite oljig och att det tar tid för krämen att gå in ordentligt. Men den fixar jobbet så att säga. Nötvarianten är också superhärlig.
Annars är jag en storförbrukare av Fenuril från apoteket.

li: tack för tipsen :) Hemp måste jag kolla in.

11:17 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Jag ska precis till att prova Blueberry body butter från Body Shop, vill ni ha recension sen?

9:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Lipglossbitch,
Din länk till Fashionista funkar inte, kan du kolla upp det är du gullig!
:-)

10:34 fm  
Blogger helena said...

anonym 1: japp det vill vi ha!

anonym 2: den funkade nu när jag klickar på den, kan det ha varit nåt tillfälligt strul med sidan innan kanske?

11:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Då har jag testat krämen jag lovade, smorde in mig efter lunchjympan - den doftar jättegott men inte för starkt och går snabbt in i huden, känns väldigt krämig, men inte för fet. Jag ger betyget en stark 4 till Body Shops body butter med blåbär!
Provluktade även på den med jordgubb i affären och den verkar också jättegod, fast kanske lite starkare doft.
Hej hej!

1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home