tisdag, december 13, 2005

Best of 2005

Sessan har filat ihop en årsbästa-lista. Och uppmanar oss andra att härma efter.
Efter en hel del funderande fick jag ihop det här.

Att jag började blogga
Jag började blogga i april. Jag hade varit arbetslös i ett par veckor och tyckte att det började bli rejält svårt att hitta på saker att göra. Så en dag läste jag om blogfenomenet i DN. Jag hade stött på någon blog tidigare, men inte fattat vad det hela var egentligen. Men det lät ju kul, så jag testade och döpte bloggen till Helenas funderingar. Jag blev fast direkt!
Efter ett par veckor upptäckte jag att jag hade skrivit en hel del inlägg om smink och jag hade en massa mer i ämnet jag ville få ur mig. Då föddes idén till LipGloss Bitch. Namnet stod på en necessär som jag hade fått från en tidigare kollega. Jag fick den lite helt apropå en dag med motiveringen att hon gillade att jag var en LipGloss Bitch, en lika stor sminkapa som hon. Så blogtiteln var rätt självklar.
Att skriva den här bloggen är bland det roligaste jag har gjort. Tack till alla som läser, kommenterar och tar sig tid att skriva trevliga mail till mig.

Att jag följde rådet att testa md formulations


Efter en ansiktsbehandling på Hudoteket fick jag veta att det faktiskt finns hudvård anpassad för min hy. Jag har i flera år ständigt bytt mellan olika produkter och aldrig blivit nöjd. Min hy är ganska fet i grunden med blir väldigt lätt torr på ytan. Nu använder jag en superbra rengöring från md och tänker definitivt våga mig på hela kitet.

Att jag har gjort såna kanonbra fynd
NARS Orgasm - Det visade sig att det fanns rouge som faktiskt höll sig kvar längre än nån timme. Och färgen är precis sådär perfekt som alla sa att den skulle vara.
Beach Hair saltwaterspray från HM - Den är väl en modern klassiker numera. Så billig och så bra. Perfekt i somras då mitt hår var i en gräslig mittemellanperiod och inte gick att göra så mycket med. Spraya, rufsa, klart!
Lumene ögonmakeupbas - Ett solklart budgetfynd. Det går inte att leva utan den nu.
Velvet Diary skuggpaletten från Lancôme - Eller ja, kan väl erkänna att den går under smeknamnet älsklingen också. Den smyckar mitt sminkbord så fint så fint, och den är väl använd.
A few good men - Det här setet med gloss från Philosophy är det senaste fyndet. A l l a borde ha The Gingerbread man på lipsen i december.




10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det MD Formulations för oily and problem-prone skin du har? Funderar på att köpa den nu nämligen, behöver verkligen få ordning på min hy...

8:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Var köper du NARS Orgasm någonstans?
Ps.Trevlig lucia förresten!Ds

9:37 fm  
Blogger helena said...

johanna: det står inte på den vad den heter och jag kommer inte ihåg exakta namnet. Men på hudoteket sa de att den var för vuxen hy som är lite fet och får finnar o utslag ibland, men också kan bli torr.
Det skulle bli för skarpt för min hy att ta den anpassad för vanlig oren ungdomshy.

sandra: jag vill också ha hela kitet, så mysigt.

anci: köpte mitt på tradera.

10:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag köpte den där saltvattensprayen från H&M men fattade inte riktigt när/hur jag skulle använda den. Jag har hört att den är bra för att ge nytvättat hår lite lättare att sätta upp, det blir inte lika glatt. Annars då? Jag har långt, tjockt hår, hur ska jag använda den?

9:40 em  
Blogger helena said...

Man använder den för att det ska se ut som man har badat i saltvatten. Håret blir matt.
Man kan också tvinna hårslingor i små snurror och låta torka, det blir snyggt när man reder ut håret sen.

10:47 em  
Blogger Anna-Karin said...

Via sessan.com fick jag veta att HM slutar med saltvattenspray. Vad ska vi göra nu?

10:27 fm  
Blogger Britta said...

Oh god no! Detta måste stävjas - upp till kamp för saltvattensprayens bevarande. Den måste ju ha sålt som smör förra sommaren ju.

10:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Roliga tips!

10:51 fm  
Blogger helena said...

Det var det värsta. Why?
Då får man väl köpa på sig det som finns.

11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Tips: Jag har köpt Time pure & clean Daylotion på apotetket och den är jättebra om man har normal/blandhy då den tar bort lite av "blänket" och jag tcyker även den förminskar porerna lite.

Ansiktet får även mer lyster av den än Vichys kräm (som jag oxå har provat eftersom jag har fet hy) så den kanske är ett tips för alla med bland/fet hy!

Dessutom luktar den jättegott och fräscht, och har en väldigt hygienisk och fin glaspumpflaska!

7:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home