onsdag, maj 18, 2005

Beach Hair Saltwater spray

Nu har jag testat saltvattensprayen ett par gånger. Det är HM´s Beach Hair Saltwater spray, 49.50kr.
Sprayen används i torrt hår för att ge en matt finish och strandrufs. Använder man det i fuktigt hår, kan man tvinna slingor för att få en "flätad effekt".
Jag har lite för kort hår för att hålla på och tvinna det, så fläteffekten kan jag inte bedömma. Men jag har testat sprayen både i torrt och fuktigt hår. Jag tycker inte att sprayen funkade så bra i mitt fuktiga hår. Det blev inte mycket till strandrufs när det torkade. Men på torrt hår är det suveränt. Hur smidigt som helst om man har bråttom. Spraya på och rufsa runt lite bara. Håret blev snyggt matt och mindre flygigt.
Ett tips som jag hittade i tidningen Cosmopolitan är att tvinna ihop håret i en snodd och låta sprayen torka in. Släpp ut det och dra fingrarna lätt igenom, voila! Mitt hår är knappt axellångt så jag fick göra flera små "snurror" för att få effekten. Men fint blev det!

LipGloss Bitch ger betyget: 4

Jag är verkligen nöjd med produkten. Men jag hade gärna sett en ännu mattare effekt och något bättre hållbarhet.


1 Comments:

Blogger helena said...

Visst är det en smart grej. 79kr är ju ett superbra pris. Jag har sett varianter för runt 200 och det känns lite väl.
/Helena

6:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home