lördag, juni 18, 2005

Ut med gammalt, in med nytt

Varför sitter man egentligen och trycker på ögonskuggor man vet att man inte kommer att använda? Ibland blir det ju helt enkelt bara ett felköp. Man vet det så väl, men ändå sparar man dem. Är det av snålhet kanske?
För nåt år sedan bestämde jag mig för att jag ska rensa riktigt ofta bland sminket. Det går verkligen åt eftersom jag köper nytt hela tiden. Sist dumpade jag massor av skuggor i sophinken. De som jag hade lagt lite mer pengar på (och helt enkelt inte iddes slänga) lämpade jag av hos jobbarkompisar som inte köper ny skugga förrän den gamla tagit slut :) Kändes hur bra som helst! Ut med det gamla och in med det nya liksom.
Denna gång tänkte jag istället testa att sälja mina "felköp" på Tradera. Sök på "herusi" så hittar du skuggor från bl a Face och Make Up store.