söndag, juli 10, 2005

Små små väskor

Riktigt små väskor är hett i sommar enligt Aftonbladet-Sofi. Och det är ju praktiskt (också enl Sofi), för då plockar man inte med sig en massa onödiga saker. Stella McCartneys lilla ljusblåa sak på bilden till artikeln är ursöt. Men att det skulle vara praktiskt kan jag knappast hålla med om.
När jag gick i sjuan hade alla coola tjejer i nian en pytteliten väska i skinn. Jag tjatade länge för att få köpa en sån. Billig var den inte. Till slut fick jag en i födelsedagspresent. Lycka! Jag fick plats med exakt ett lypsyl och nyckeln till skåpet i väskan. Men det var också allt man behövde då.
Nu måste jag minst ha med mig visakort, leg, mobilen, nycklar och läppglans. Helst vill jag också ha med mig puderdosa m spegel och tuggummi. Även om jag packar minimum så kräver det lite plats.
Till min glädje verkar det iaf som om axelremmen kommit tillbaka starkt. En lagom stor väska som man kan hänga tvärs över axeln, det kallar jag praktiskt.

1 Comments:

Blogger helena said...

Jag tycker den är jättesöt, men som sagt opraktisk.

Linda: värsta tidigt 90-tal är nostalgi för mig ju ;)

12:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home