torsdag, juli 07, 2005

Påfyllningsshopping

Det finns två kategorier shopping som inte är ett dugg lustfyllda. Påfyllnings- och "bröt klacken på mina enda finskor, och nu ska man på cocktailparty" shoppingen.
Den senare gäller alla former av tvångsshopping av kläder el skor. Ni vet, man ska plötsligt ha teambuilding med jobbet i nån blöt skog och man äger helt enkelt inga stövlar. I den situationen hittar jag aldrig något vettigt.
Idag har jag ägnat mig åt påfyllningsshopping. Duschkräm, bomullspads, solskydd... Ja, det verkar som om allt tar slut samtidigt. Får väl skylla mig själv som inte är särskilt förutseende. Jag beundrar verkligen folk som kan köpa mer än en flaska shampo åt gången, eller är smarta nog att bunkra när de ändå är i Ullared.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

men hellre fylla på kräm än att typ köpa sommardäck... DET är helt värdo. :)

2:45 em  
Blogger helena said...

ja, det låter snäppet värre faktiskt :)

4:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home