måndag, augusti 22, 2005

Mer Hudoteket

På torsdag vankas en ny portömning. Vänjer man sig vid det ordet?
Har ju haft funderingar på att köpa i.d foundation då, men jag vet inte. Ju mer jag tänker på det desto mindre känns det som nåt för mig. Det är väl för att jag har så svårt att tänka mig att foundation i pulverform kan funka lika bra som en flytande. Jag får se hur det blir med det där.

Idag håller jag tummarna för att de ringer från Kicks och talar om att ögonskuggepaletten har dykt upp.



11 Comments:

Blogger helena said...

Det låter rent äckligt tycker jag. Men det är det jag ska på.

11:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag blev inspirerad av din skräckhistoria förut, så nu har jag bokat mig en ansiktsbehandling inkl den läskiga portömningen för det behövs tror jag. Ska bli spännande! De ska få fixa mina ögonbryn också det kommer nog göra ont. Hoppas verkligen att det blir fint när man är klar. Var du väldigt "upprörd" i ansiktet efter portömningen eller lade det sig hyfsat snabbt? Vill ju inte se helt knas ut på jobbet. :)

4:09 em  
Anonymous Anonym said...

Jag använder i.d. foundation och är väldigt nöjd. Det ser naturligt och fräscht ut. Det är viktigt att komma ihåg att bara använda lite och att svepa med borsten över ansiktet.

5:35 em  
Blogger helena said...

Precis efteråt hettade det lite men jag var inte särskilt röd, så det var ingen som blev rädd för mig på hemvägen :)
Dagen därpå var jag ordentligt "upprörd" men det la sig till kvällen. Men sen är det ju så att de öppnar upp kanaler som tidigare varit igentäppta. Vilket leder till att man kan få finnar lite här och var.
Men det värsta rödmosiga lägger sig som sagt på nån dag.

5:37 em  
Blogger helena said...

åsa: det känns lite bökigt på nåt vis. Det är viktigt hur man "snurrar" i pudret i borsten och att man inte tar för mkt. Men det är såklart en vanesak.
Det är väl lite av en tröskel att komma över det här med flytande foundation liksom.

5:40 em  
Blogger Elin said...

Surfa in på Stockholm Citys tidning för de recenserade foundations idag, och den som fick högsta betyg var, ja du får kolla ;)

6:34 em  
Blogger helena said...

Här finns testet om ni är nyfikna
http://www.city.se/ArticlePages/200508/20/20050820115200_193/20050820115200_193.dbp.asp

Jo, i.d vinner lite överallt tycker jag. Och den är säkerligen så bra som de flesta verkar tycka.
Men de konstaterar ju precis som jag att det är lite bökigt och att det blir väldigt dyrt när man ska köpa till borsten.
2a i testet blev Lancômes colour Id. Den är jag mest inställd på att köpa. Men den har tydligen ingen pump, hur märkligt är inte det då?

6:46 em  
Blogger Alison said...

Låt en expedit sminka dig med i.d. innan du köper. Jag gillar i.d. men den passar faktiskt inte alla. Vissa upplever att den framhäver stora porer och jag är benägen att hålla med - brukar vara ganska sparsam med i.d. på just näsan som är lite, eh, porig.

Nyckelord är teknik, övning och att inte överdosera.

9:41 em  
Blogger helena said...

alison: jag ska definitivt be dem om en testmejk innan jag bestämmer mig. Jag vill gärna att det ska passa mig.

kicki: ja varför? själv har jag bestämt mig för att det är supertrendigt med naturliga bryn och kommer härmed enbart att plocka bort det allra mest vildvuxna.

10:45 em  
Blogger helena said...

sandra: jag är väldigt förtjust i mitt ansiktsvatten från clinique jag också, känns som det blir rent som tusan. Men sen har jag ju fått en massa hårda pluttar också, som enl hudterapeuten beror på att jag torkar ut huden på ytan med alkoholen och då täpper de döda hudcellerna till. Men det ska tydligen finnas ansiktsvatten från clinique utan alkohol också.
Tvålen, om vi nu pratar den gula fasta, är läskig just för att den är fast. Tänk alla bakterier som ligger på den ytan. Sen grottar man in det i ansiktet varje dag. Jag använder inte ens fast tvål till händerna. Och tycker egentligen det är himla märkligt att clinique bara kommer på idén med att göra en till fejjan.
Men som med allt annat så är det klart att man ska använda sånt man gillar och som funkar för en själv.

11:34 fm  
Blogger helena said...

NÄHÄ inte ett dugg.
*protesterar högljutt*

12:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home