måndag, september 26, 2005

Best of...

Fick i en kommentar en begäran om en "Best of" lista över mina favoritprodukter. I aim to please, och älskar ju listor, så här kommer den.

Rengöring: MD Formulations rengöring för blandhy
Ansiktsvatten: Clinique
Ansiktsskrubb: Clinique
Ögonmakeup remover: Lancômes bi-facil
Dagkräm: Clinique super defense
Ögonkräm: Clarins ögongel
Allroundkräm: Elizabeth Ardens eight hour

Foundation: MACs i glasflaska ( är inte 100% nöjd, men den bästa hittills)
Concealer: YSLs guldpenna
Löst puder: Lancômes transparenta
Fast puder: Clarins transparenta
Rouge: NARS i färgen orgasm
Bronzing: Estée Lauders fasta bronzingpuder

Mascara: Estée Lauders Magna Scopic
Eyeliner: Estée Lauders skimrigt bruna
Kajal: ingen favvo ännu
Ögonskugga: MACs fasta skuggor

Läppglans: Juicy Tubes från Lancôme
Läppbalsam: Bobbi Browns tube tints
Läppstift: Lancômes Le rouge absolu
Läppenna: Reverse lipliner från DuWop
"Plumper": DuWops Lip Venom

Hud: Fenuril
Doft: Armanis röda nu på hösten

Fick jag med allt? Orkade inte plocka fram allt för att kolla upp det exakta namnet, utan skrev det ur minnet. Undrar ni över nåt specifikt så är det bara att fråga.
Hänger ni andra sminkjunkiesar på här nu då och listar ni med...

Kolla här...
Sara
Linda
Jessica
alady
Lisa
Brunchgirl
Koga
Lyckliga Lisa
Catarina
Catya
Annica
Catarina
Nippertippan
Emma
Anna
Snyggmary

Hör gärna av er om ni listar, jag vill ju inte missa nån.

24 Comments:

Anonymous Anonym said...

klart! jag la till doft och hudkräm också :)

4:14 em  
Anonymous Anonym said...

Du är min nya guru i denna djungel av produkter! :)

4:18 em  
Blogger helena said...

sara: bra! uppdaterar genast med hud o doft

anci: vad söt du är :)

casual: jag lovebombar alltid budgetfynd, det här var min absoluta favorit lista, men det är klart att jag växlar med budgetvarianter också.
Några tips... max factors ögonskuggor, lumenes baser både den för ögonskugga och den för ansiktet är super, max factor stretch mascara, lux duschkräm den rosa pärliga, niveas skimriga kroppslotion.
Håll utkik, jag hojtar när jag stöter på fler braiga fynd.

4:28 em  
Anonymous Anonym said...

Hey. Jag tänkte bara fråga, du som har NARS rouge, om du testat MAC rouge (alltså inte kräm-rouge eller vad man säger, utan puder rouge) & om det e mkt sämre eller i ungefär samma klass eller superbra?

Är sugen på NARS rouget, men orkar nog inte kämpa så mkt för att få tag i det. Så därför börjar jag fundera på att köpa t ex rouge från MAC istället..eller du kanske har något annat rouge att rekomender?


TACK i förhand! ÄLSKAR VERKLIGEN DIN BLOGG & ALLA HÄRLIGA LISTOR OCH TIPS, fortsätt så :)

/Lisen

7:09 em  
Blogger Jessica said...

Så nu är min lista klar

10:33 em  
Blogger helena said...

stina: vad kul, hoppas du får lite inspiration.

Lisen: Jag har bara testat MACs krämrouge och det är suveränt. Ett rouge som rekommenderas ofta är ett från Chanel som ska vara "okrossbart".
Face har bra rouge också.
Annars är verkligen NARS rouget värt allt besvär :)

10:36 em  
Blogger Karolina Lassbo said...

Åh skoj att läsa listan! Såg du hade skrivit i min blogg att jag också borde göra en. Det har jag redan gjort... Finns i mitt arkiv under rubriken "Handväskan - Den kroppsdel vi inte föddes med"

Där listar jag allt som jag har i handväskan, dvs det som jag använder.

MVH Karro på Glamourbloggen
http://karolinalassbo.blogspot.com

10:39 em  
Anonymous Anonym said...

ah, detta är nog den första quiz jag tagit. jag känner mig attans..osminkad i jämförelse med alla andra. ja, det och clinique-hooked

12:33 fm  
Anonymous Anonym said...

testade sisleys oljefria foundation häromdagen och blev helt förälskad. så tipstips om du vill prova någon annan :)

12:11 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag precis lagt in min lista:)Vad kul det är att se vad alla ni andra har för favoriter!

12:26 em  
Blogger Lisa said...

nu har jag listat också!

12:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jättebra lista!!

1:00 em  
Anonymous Anonym said...

I löööv this, klart jag e me

2:41 em  
Anonymous Anonym said...

Oooh.. Jag listar helt klart. :)

10:22 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har även jag hakat på trenden och listat :)

10:29 em  
Anonymous Anonym said...

Ytterligare en lista, från mig!
Undrar varför just listor är så skoj??

12:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Min lista är också postad!

4:29 em  
Anonymous Anonym said...

Min lista är oxå klar nu =)

9:01 em  
Anonymous Anonym said...

min mee! :)

9:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har gjort en , men med budget inriktning ... Här http://zyrzan.blogg.se/300905132633_lista.html

3:29 em  
Anonymous Anonym said...

Yes för Cliniques transaprenta löspuder och Elisabeths kräm! Yummie!

5:08 em  
Anonymous Anonym said...

Har skrivit ner mina favoriter jag med ;)

9:36 em  
Blogger Bitter said...

Jag listar här!

9:57 fm  
Blogger Anna said...

Hej, kunde inte motstå att göra en lista jag också. Har ju skaffat både id.Bare foundation och Nars rouge i orgasm sen jag började läsa din blogg. Tack för härlig inspiration.

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home