torsdag, september 22, 2005

Clinique hakar på

Nu har också Clinique kommit med ett glossigt läppstift, Colour Surge Butter shine lipstick. "Den revolutionerande gelformulan ger läppglansets glossighet men läppstiftets känsla av säkerhet". Känns som man har hört det där förut.
Det låter så himla bra. Men det är nåt med den där gelformulan som känns konstigt på läpparna. Jag har testat Loréals, Max Factors och Lancômes varianter, och alla har varit uttorkande och fått mina läppar att kännas lite "kli-iga".
Jag kommer säkerligen att testa Cliniques också, för jag tycker att idén är så bra. Men det är inte värt att hoppas på för mycket.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

som smör på läpparna, nja... men jag hoppas det är super för jag skulle gärna ha lite färg på läpparna i höst... ska kolla färgerna!

4:00 em  
Blogger Karolina Lassbo said...

He he, du har rätt, vi har hört det förr alla de där citaten om läppstift och gloss... Samma visa varje gång!

MVh Karro på Glamourbloggen
http://karolinalassbo.blogspot.com

4:45 em  
Anonymous Anonym said...

tänkte fråga om en sådan sminkexpert som du har några tips på prisvärda ögonskuggor (gärna med snygga förpackningar). korallfärgade, brunbrons-aktiga och beiga är vad jag söker efter just nu, d.v.s. höstens färger. vet ju att du har koll på sånt där så jag litar på dig :) kram och tack på förhand

5:56 em  
Blogger Isobel Hadley-Kamptz said...

Mitt bästa tips i genren är Chanels Aqualumière, som väl i ofs kanske inte är gloss/stift, utan mer ett glossigt sheer-stift. Men det sitter bra, ger bra glans, fina hylsor, fina färger och inte minst galet fina namn på färgerna. Jag äger Capri (intensivt mörkrosa) och Portofino (kallt röd).

9:21 em  
Blogger helena said...

sara: såg i din blogg att du ska på shoppingtur imorn, om du köper det här stiftet så lova att du recenserar.

isobel: chanel skulle man nästan kunna köpa enbart för att få ha de fina förpackningarna hemma :)

sminkberoende: mest prisvärt blir nog att köpa en palett med flera färger som är lätta att matcha med varandra. MAC har två superhärliga, men de drar mer åt plommon än brons. Estée Lauder har en palett som du kan kolla in här:
http://www.esteelauder.co.uk/templates/products/sp_shaded.tmpl?CATEGORY_ID=CAT1020&PRODUCT_ID=PROD64886
jag tänker på den som heter "Ravishing Auburn"

Vill du komma lite billigare undan tycker jag du ska kolla in Loréals trippelskuggor. De har helt ok kvalitet och riktigt snygga färgkombinationer.

10:09 em  
Anonymous Anonym said...

Har inte med detta att göra, men jag såg något för dig.. ^^ http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=999333&method=varu&varu=badrum&time=1 :D

11:21 em  
Anonymous Anonym said...

Clinique har iaf snygga hylsor! Deras produkter känns alltid fräscha (vet att du inte håller med ang tvålen dock...hihi).

12:03 em  
Blogger helena said...

anonym: jag håller med om att cliniques produkter känns fräscha och seriösa, det är just därför det är så förvånande att de gör en fast tvål att rengöra ansiktet med.
Jag gillar clinique.

12:14 em  
Anonymous Anonym said...

Imorgon tänker jag gå raka spåret till Kicks och köpa följande saker från Dior:
Ett solpuder
En svart flytande eyeliner
En brunsvart ögonpenna
Gissar att det kommer att gå loss på lite drygt 600:- men då får jag en underbar liten sminkväska med en massa härliga småprodukter. Jag får lyckorus bara av att tänka på det! Är jag normal???
:-) från Katarina

8:46 em  
Blogger helena said...

Kära Katarina, du är fullkomligt normal! Imorgon förväntar jag mig att du informerar om vad det fanns i den lilla necessären :)

9:01 em  
Anonymous Anonym said...

Godmorgon,
Ja, då kan jag rapportera vad som fanns i necessären:
-Ett läppglans, lite brunrosa med fin glans.
-En jättesöt liten kvintett-ögonskugga med fem beiga färger. Bra grundskuggor till vardags.
-En läppenna i brun-aktig färg.
-Ett serum för alla hudtyper (10 ml pumpflaska)
-En ansiktscreme för blandhy (15 ml som passar min hy perfekt).
-En liten flaska parfym Dior Addict
Solpudret jag köpte var jättebra och eyelinern har jag inte provat ännu. Men det kändes mycket bra att få shoppa! Köpte även ett par söta trosor på Lindex!
:-)
Katarina

9:11 fm  
Blogger helena said...

Godmorgon Katarina!
Är smått avis på dina shoppingfynd. Man ska absolut passa på när det är "necessär-erbjudande".

9:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Hihi, det roliga är att jag även har ett presentkort på Grand Parfymeri värt 400:-, vad tycker du att jag ska köpa för det? Jag kan gärna vänta tills det kommer nytt necessärerbjudande. Kan lugnt säga att det är ett trevligt dilemma! Jag har verkligen allt jag behöver hemma nu... inget är slut eller gammalt på långa vägar.
:-)
Katarina

10:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home