lördag, september 24, 2005

Hopp om ny budgetfavorit

Fick ett tips om Lumenes ögonmakeup remover på Hannas blog.
Köpte den på Kicks idag, och är den bra lär detta bli ännu ett solklart budgetfynd från Lumene, 65kr gav jag för 125ml.
En liten parantes, Kickstidningen kommer inte hem till mig som den ska så jag tänkte hämta ett ex i butiken. Men tji fick jag, de får bara in ett ex till varje kassa. Surt! Jag bläddrade i den och där fanns ju massa bra tips och erbjudanden. Ni har väl sett att ni kan få ett gratis prov på Magna Scopic mascaran från Estée Lauder när ni handlar. Spring och hämta! Nåväl, de trevliga expediterna gjorde en felanmälan så i fortsättningen ska väl även jag få bladet i brevlådan.
Åter till det jag tänkte säga från början. Jag köpte removern som passar för vattenfast makeup. Även om jag oftast använder vattenlöslig, så tycker jag ändå att det krävs en ordentlig remover för att få bort allt. Min absoluta favorit är Lancômes, men den är för dyr för att använda dagligen. Så till vardags har jag bugetfavoriten med kamomill från Body Shop. Men jag tänkte att den kunde få lite konkurrens av Lumene nu. Vi får se hur det går. Recension kommer framöver.
För övrigt så har Kicks också mina favoriter bland bomullsrondeller. De har en bra kantsöm som gör att de inte luddar. Alldeles för många märken luddar alldeles för mycket. Är t ex oerhört besviken på Apotekets varianter. Känns som om de om några borde veta vikten av luddfrihet.
Ja, det var väl allt.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Magnascopic mascaran är min nya älskling! Tips på bra remover! Jag använder Sensitive Foam Cleanser från Make Up Store's skincare system, kanonbra för både ögon och ansikte. Det är skum, jätteskönt och doftar gudomligt! 200 ml för 155:-

1:54 em  
Blogger helena said...

Ja, visst är den bra. Min absoluta favvomascara.

2:07 em  
Anonymous Anonym said...

håller med om apotekets bommulsrondeller. använde dem förut men kom på att de var helt värdelösa så började oxå köpa Kicks och de är jättebra! Som makeupremover använder jag L300 från apotekets rengöringslotion.. superbra och effektiv men ändå skonsam! Tar bort mascaran på ett nafs! och priset sen, runt 40-50 kr o räcker hur länge som helst =)

7:41 em  
Blogger Maria said...

Jag brukar använda sådana där sminkborttagningsservetter men det fick jag reda på när jag var på min styling/fotografering idag (läs på bloggen!!!) att det skulle man absoluuuuuut inte använda, speciellt inte om man har torr hy som jag. Loreals rengöringsmilk och valfria ickeluddiga bomullsrondeller. Jag köper mina på Åhlens eller på ÖB, hehehe.

1:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Köpte bomullsrondellerna när de hade 2 för 25:-. Är jättenöjd!
Har också börjat köpa Lumene´s produkter bl.a deras "Beauty Base" som fungerar perfekt... och till ett kanonpris!! Väntar på din recention om ögonmakeup remover ( kan kanske bli nästa fynd )

11:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Make Up Stores eye foam remover är fantastisk! Jag kommer aldrig att vilja ha nån annan sort igen. Tyvärr har den varit slut på deras lager ett tag nu, men ska tydligen komma in nu igen nästa vecka sa expediten.

5:12 em  
Blogger helena said...

mirja: visst är det skönt när man har hittat en sån där klar favorit som man är supernöjd med.

9:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Kan du inte göra en lista med "The best of" där du listar alla dina favoriter av allt såsom mascara, puder, ögonskugga och allt annat man använder? Det hade varit så himla kul läsning!
Hej hej från en smink-fantast!

1:11 em  
Blogger helena said...

Hej! Vad kul! Klart jag ska göra en sån lista.

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker också att de för vattenfast make up är mycket bättre. Många borttagare känns lite mesiga och lämnar ofta spår.

1:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jag använder Lumenes remover för vattenlösligt smink, tycker den fungerar toppenbra utan att lämna någon läskig hinna. Bomullsrondeller köper jag faktiskt Xtras på Coop, kostar ca 8kr och luddar inte alls. Perfekta till ansiktsvatten vilket är i princip det enda jag använder dem till.

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

Efter många års letande har jag nu hittat min favorit rengöring! Vichy Purere Thermale 3-i-1 rengöring. Ögonmakupremover, rengöringsmilk och skintonic i en praktisk förpackning! Mycket prisvärt. Finns på Apoteket. Eller kolla här: www.vichy.se

4:37 em  
Anonymous Anonym said...

I really appreciate people like you who take their chance in such an excellent way to give an impression on certain topics. Thanks for having me here.

6:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home