lördag, februari 25, 2006

Kokosskrubb

Fick ett par prover på Body Shops nya kroppsskrubb. Det är numera lite olika formula i skrubberna. Jag har testat Coconut och den är, precis som Brazilnut, en ganska fet och ordentligt krämig skrubb med lagom riviga korn.
Att det luktar kokos är helt ok när jag duschar, men det var mindre kul att det sen luktade kokos i badrummet hela dagen.
Papaya är en lättare och mer fluffig krämbaserad skrubb. Grape seed, Shea och Mango är oljebaserade medan Passionsfrukt är gelébaserad.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

I love kokos & vanilj :)

11:19 fm  
Anonymous Anonym said...

En fråga bara, vad exakt är en kroppsskrubb..Alltså, vad är den bra för?

11:43 fm  
Anonymous Anonym said...

wildchild: skrubba bort döda hudceller

12:13 em  
Anonymous Anonym said...

måste ju fråga....handlade du på body shop o fick prover el frågade du? Proverna på blush följde bara med el??
Jag vill också ha prover ju :) Man skulle ju bli så glad om man fick mer sånt o troligen handla mer el hitta nya favoriter...

12:14 em  
Blogger helena said...

wildchild: man skrubbar bort döda hudceller och blir len och fin. Du kan använda en skrubbhandske och lite duschkräm också för att få samma resultat.

linda: på body shop fick jag proverna när jag frågade lite om de nya skrubberna. Från blush följde de bara med min senaste beställning. Jag tror de skickar med dem till alla så länge lagret räcker.

12:36 em  
Anonymous Anonym said...

Okej, tack! Vilken kroppsskrubb skulle du rekommendera? Har inte så bra koll på smink och andra skönhetsprodukter..

12:53 em  
Blogger helena said...

Jag gillar de som mest innehåller skrubbkorn och bara precis hålls ihop av något som rengör också. Men det beror ju också mycket på hur känslig hud man har.
Just body shop har flera olika "konsistenser" på sina, där kan du ju kolla lite hur det kan se ut. Sen finns det också duschkrämer med lite skrubbkorn i. Men för min del känns de helt onödiga, skrubbeffekten är alldeles för dålig.

12:57 em  
Anonymous Anonym said...

wildchild: skrubbhandskar funkar också bra...ser ut som fingervantar o finns på åhlens o kicks billigt i olika färger:)


HOPPAS jag också får lite prover då....Sist jag bestllde från eleven fick jag ett prov på duschkräm från Philip B, chai latte o den luktar ju underbart..Men lite för snål att lägga så mkt på duschkräm :)

1:02 em  
Anonymous Anonym said...

Tack tack, nästa inköp: Kroppsskrubb !

1:11 em  
Blogger Hanna said...

Vad innebär gelékonsistens? Är den fet eller lätt? Vilken hudtyp tror du den passar?

9:14 em  
Blogger helena said...

hanna: konsistensen är lite som fruktgele, fast med skrubbkorn i då :)
Passionsfrukten passar nog normal hud bäst, för det står inget särskilt om att den ska vara fuktighetsbevarande eller så.

9:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home