fredag, februari 24, 2006

Inhandlat

Jag var i Göteborg igår och shoppade lite. Det var alldeles för länge sen sist.
Jag har fortfarande rätt ont i axarna efter krocken så jag fick skippa allt som väger en del. Det blev m a o mest koncentrerat kring "lättviktiga" ögonskuggor.
På FACE fanns det inget nytt under solen. Jag tror inte vårfärgerna hade dykt upp än. Men jag köpte en hudfärgad eyeliner att ha innanför fransarna för att pigga upp blicken lite. Om ni såg Sofis mode igår så visade hon hur man använder en sådan. Jag har varit sugen på Benefits, men FACEs penna var bra mycket billigare, 105kr.

MakeUp Store hade en hel radda med snygga rosa skuggor. Där fanns en nyans för alla.
Hos MAC kompletterade jag min vårgarderob med skuggan Sushi Flower och Chromeglass läppglanset Auto de Femme. Såg också en jättefin ljusrosa skugga med silverglitter i. Jag tog ett moget beslut och köpte den inte med tanke på att den säkert inte skulle användas så mycket. Men ångrar mig allt lite nu. Vissa saker v i l l man bara ha.


7 Comments:

Anonymous Anonym said...

kan du inte testa pennan o lägga ut en före o efterbild? vore skoj att se för jag tänkte själv köpa en sån penna =)

12:51 em  
Blogger helena said...

Ska jag absolut göra :)

1:04 em  
Anonymous Anonym said...

hudfärgad låter ju smartare än vit...bild :)

3:36 em  
Blogger helena said...

ja, det blir mer naturligt. Vitt skär sig nästan med resten av mejken.

4:13 em  
Anonymous Anonym said...

missade hennes sminklektion på tv men man kunde ju kolla på 5ans hemsida... Vitt skär sig ju verkligen..

5:44 em  
Anonymous Anonym said...

Pink Venus? Superfin skugga! Du borde ha köpt den :D

2:19 em  
Blogger helena said...

rub it in bara ;)

2:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home