tisdag, mars 21, 2006

dream mousse eyecolor

Nu har mousseskuggorna från Maybelline dykt upp hos Cubus och HM. Varken Kicks eller Åhléns hade dem än. På HM visste man inte säkert när rougerna kommer, men det pratas om v.15.
Här i stan finns fem färger; beige, brunt, grönt, rosa och ljusblått.
Snygga våriga och rejält skimrande färger. Jag har bara testat dem på handen i butiken än, men de är lätta att stryka ut och det går i princip att få hur tunn färg som helst. På handen torkar färgen snabbt, men det återstår att se hur det blir på ögonlocken. Krämskuggor som torkar för långsamt har ju en tendens att lägga sig i vecken.

Jag gillar när det är tyngd i förpackningarna, så att det är små glasburkar är toppen tycker jag. Även om det kan vara lite bökigt att ta med sig dem om man ska iväg.
Mer info kommer när jag har testat skuggorna.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har precis köpt Dream matte mousse från Maybelline. Har du testat den?

1:26 em  
Anonymous Anonym said...

Oh :D Du måste verkligen testa dom, nu blev jag nyfiken :D
Du får gärna rapportera om hur mycket dom kostar :)

1:28 em  
Blogger helena said...

sara: jag har bara känt på dem, de är lite för torra för min hy tror jag.

andréa: 75kr st

1:35 em  
Anonymous Anonym said...

Sara: jag har provat moussen, jag har den.. men jag tycker att man ser så torr ut. inte bra för min hy :)

2:40 em  
Anonymous Anonym said...

Oj vad fina dom va :) eller det är väl inga lyxburkar, men dom var riktigt söta.. Det ploppar upp ett litet ha-begär i mitt hjärta.. :P

Kramar Emma

3:02 em  
Anonymous Anonym said...

vad kostar ögonskuggorna?

4:58 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är inget fan av dream Mousse foundation precis så det här blir spännande och se vad du tycker om skuggorna=) Men det är klart..en ögonskugga är ju mycket lättare att tycka om än en foundation så denna kanske hamnar i min makeup box också=)!

4:59 em  
Blogger helena said...

anonym: 75kr

hanna: jag tycker också att deras moussefoundation verkar svårjobbad. Men jag vill inte ha så täckande och matt resultat heller.
Gröna ögonskugga testat för fullt nu :)

5:07 em  
Anonymous Anonym said...

Hm, hur lägger du på den här ögonskuggan bäst? Med fingrarna eller med en liten svampborste?

6:06 em  
Blogger helena said...

jag håller på och provar mig fram, skriver en recension i morgon.

6:24 em  
Anonymous Anonym said...

Mousse-skuggorna finns på kicks i solna, har inte kollat på Åhlens :)

Dom är lite orra, hudn såg ltie konstig ut men jag gillar den rosa och den gröna ;)

8:20 em  
Blogger L said...

Ja, det får ju inte bli för kletigt. Men de ser läckra ut, speciellt den gröna! Ser fram emot recensionen.

9:26 em  
Anonymous Anonym said...

Dream mousse ögonskuggorna är underbara :) Lätta att lägga på och sitter kvar hela kvällen utan att lägga sig i vecken!

3:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home