torsdag, mars 02, 2006

Fina fötter

Nån gång blir det väl sol och skor med öppen tå igen. Här kommer lite tips på produkterna som håller dina fossingar i trim.

Fot Scrub från ACO. Min personliga favorit för att hålla fötterna lena och fina. Skrubbar man fötterna några ggr i veckan i duschen så slipper man fila och hålla på.
Foot Fetish från Ole Henriksen. Friskar upp och lugnar trötta fötter och ben.


Gorgon (gone, gone, gone) zola från Anatomicals. En svalkande, lugnande och återfuktande kräm som motverkar dålig lukt.
Talcum powder från Mavala. Absorberar fukt och motverkar dålig lukt. Applicera på fötterna och strö lite i skorna.


Beauty stone från Dr Scholl´s. En pimpsten som lätt filar bort förhådnader och ger dig lena fötter igen.

Pedi-pads tåspridare från Mavala.
Vårfint rosa nagellack från
Essie.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fotscrubb, bra tack för tipset! Det kan mina vintertorra fossingar behöva. En riktigt härlig fot/hancreme är Biolivs med honung. Den kan beställas på bodystore.nu

1:07 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, nu fick jag lite ångest! Mina fötter måste verkligen fixas till!!!! Tack för knuffen i ryggen :)

1:35 em  
Anonymous Anonym said...

Allt det där hjälper inte om man glömmer att vaxa stortån.

Varför ska det tvunget växa hår där? VA?! Till vilken nytta?

2:08 em  
Blogger helena said...

Fötterna är lätt att glömma. Skrubben är klart den smartaste produkten om man inte orkar fixa så mycket vinterhalvåret, men ändå inte vill behöva ta fram stora raspen när det väl börjar våras.

Ja, varför växer det hår där?

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

Sara: Jag håller absolut med! Jag brukar skrubba mina händer med Body Shops Body Scrub och smörja in händerna med Bioliv efter, då blir dem babylena :) Funkar säkert på fötterna också.
Jag köper BiOliv i hälsoaffärer.

3:40 em  
Anonymous Anonym said...

jag går o får fotvård en gång om året...i maj/juni ungefär :) undrar varför :) O det är ju såååå skönt...funderar på att gå till ngn skola nu snart som har elevbehandligar..

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home