måndag, februari 27, 2006

Min vårkollektion

Tror visst jag nämnt tidigare att rosa är den trend jag lättast kommer ta till mig i vår.
Nu har jag shoppat ihop större delen av min rosa kollektion.
  • Smashbox läppglans Sassy
  • MACs chromeglass Auto de Femme
  • MACs ögonskugga Sushi Flower
  • Noubas ögonskugga nr 58
  • Blooms ögonskugga Rose

Det saknas ett lite mer koralltonat läppglans och rouge sen är jag nog nöjd på den rosa fronten.
Det behövs lite fler pastelliga skuggor i min vårgarderob också. Men dyker bara Loréals kollektion upp i butikerna nån gång så är det snart fixat.

Vad skaffar ni för nytt såhär till våren?

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, har du skrivit något om Clinigues tre stegs system? Köpte ett prova på och skulle vara kul att höra andras åsikter.

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

Mycket trevlig blogg du har! Hittade den igår och har redan tagit emot flera tips du gett!

Så det är rosa som gäller nu till våren? Ska på sminkkurs hos Make Up Store på torsdag och ska köpa nytt smink då!

5:47 em  
Anonymous Anonym said...

jag har shoppat pudret o läppglans från smashbox....de ligger på tempo o väntar....o så ska jag testa mascaran från benefits för dens coola namn :) jag som skulle gå tillbaka till diorshow:)

6:13 em  
Anonymous Anonym said...

alexandra: jag har 3 steg systemet, det är kanon för fetare hy (som min), men kan vara för starkt för normal hy.. hoppas det funkar bra för dig!

6:14 em  
Anonymous Anonym said...

hm, nya skuggor - en ljusbeige/guldig, en glittrig grön och några fina rosa ska jag nog ha!

7:26 em  
Anonymous Anonym said...

har du nånsin gjort slut på ngt läppglans? har inte jag, man hinner ju inte för man köper nytt :)

10:29 em  
Blogger helena said...

alexandra: cliniques hudvård funkar inte för mig, jag har fått en obalans i hyn och hudterapeuten jag var hos för att kolla detta sa att hon sett samma symtom hos många som kör med clinique. Men jag använde det i flera år utan bekymmer, och det är säkert individuellt hur det funkar.
Viktigast är nog ändå att man har hudvård som är anpassad efter just ens egen hudtyp.

sorbe: välkommen, kul att du gillar min blogg :) Japp, rosa är en av de stora trenderna i vår, och MUS har en hel radda snygga rosa skuggor att välja på.

linda: kul! jag är såndär med, kan aldrig nöja mig med mascaran jag har utan vill testa allt.

hedgehog: klart du behöver nya skuggor, det behöver man alltid :)

10:30 em  
Blogger helena said...

linda: nej, det har bara hänt med lypsyl och liknande. Jag slänger när de är för gamla, eller har kladdat ihop för mycket. Men allra oftast försvinner de spårlöst i samband med jack- eller väskbyte :)

10:35 em  
Anonymous Anonym said...

I vår bör man satsa på den blöta eyelinern. Att applicera med pensel och med en liten kråkspark i slutet à la 50-talets Birgitte Bardot.Mycket maskara på långa fylliga fransar som riktigt sveper när man blinkar. Pastelliga nyanser som ljus grön, turkos, gul och rosa gärna i kombination med röda, koralliga eller rosa läppar. Basen ska vara naturlig och så osynlig som möjligt. Lite vamp-look, som de stora divorna från förr. Mycket tjusigt..:) Sminkade en redken visning ikväll och samma gäller för hår och frisyr, mycket vamp-lockar och bob-liknande frisyer. Sextio- sjuttiotal i modern tolkning. Jävligt snyggt faktiskt...TIPS! Världens bästa mascara som man kan bygga med hur långt som helst- YSL Effect Faux Cils. Man kan få till illusionen av lösfrallor. =)

11:29 em  
Anonymous Anonym said...

jag hittade läppglans i ett foder en gång :)
Idag ska jag hämta ordern från blush, woho :)

9:04 fm  
Blogger helena said...

maria: bra, då är man någorlunda "rätt" ute :)
Kanonsnyggt med vamplooken!

linda: nice! var det du som beställde bombshell? du måste höra av dig och berätta hur nyansen var, jag funderar också på den.

9:34 fm  
Anonymous Anonym said...

bombshell är fin...lite ljusare än läpparna...ser väldigt naturlig ut liksom..o rosa :)
Anti shinepudret verkar bra:) dock vilken liten dosa...

6:26 em  
Anonymous Anonym said...

Dina ögonskuggor ser skitfina ut tycker jag. :) Nu till våren ska jag köpa ett par ljusa skimrande skuggor i rosa och blått, funderar på Maybellines ögonskigga i mousseform som komemr i mars och likaså cremerouget som också kommer snart. =) Härligt att köpa lite vårfärger efter att ha kört med mörka färger flera månader.

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, de där mousse-produkterna (foundation, rouge och skuggor) från Maybelline är jag nyfiken på. Någon som provat? Antar att det bara är foundation som finns i butikerna ännu...

1:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar använda Maybellines mousse foundation, och jag tycker den fungerar bra! Den är ganska tjock i konsistensen och måste därför arbetas in i huden för att inte få en "kakig" effekt. Tyvärr så blir min hud ganska torr av den, men det är den bästa foundation jag har provat hitills!

10:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home