torsdag, april 27, 2006

Gloss Bonbon



Jelly Pong Pongs Gloss Bonbon (149kr hos Blush) är en söt liten produkt med läppglans i ena änden och rouge i den andra.
Jag testar färgen Macaroon, och den känns verkligen helrätt. Läppglanset är rosa med en dragning åt korall och rouget är matchande med aningens mer dämpad rosa nyans.
Läppglanset är medeltäckande, mjukt och behagligt.
Rouget blev jag fullkomligt förälskad i. Ordentligt med pigment, och bra hållbarhet för att vara ett krämrouge. Det är väldigt lättarbetat och färgen blir jämn och snygg. Konsistensen är mer åt "stain" än krämhållet, vilket gör att produkten inte känns på huden det är liksom bara färgen som finns där. Så det här är absolut nåt som kan passa också de som tycker att vanliga krämrouger kan kännas lite feta.

Rouget håller riktigt bra för en dag framför datorn.
Jag som gillar klämvänliga produkter tycker att formatet är väldans pyttigt. Men å andra sidan så är rouget drygt och glosset hinner man göra åt innan det blir för gammalt.

LipGloss Bitch ger betyget: 4

Färgkombinationen Macaroon är en given hit i vår/sommar! Lite mascara på det och du är redo.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad kan du rekommendera för färg åt mig som är lite mer mörkhyad? (sydamerika)

7:34 em  
Blogger helena said...

Det beror främst på om du är varm eller kall, så det är lite svårt att säga. Macaroon tror jag kan funka på de flesta, färgen är lite korallig men skirt, Raspberry Coulis ser ut att vara en färg som kan passa de flesta.

9:15 em  
Anonymous Anonym said...

jag är passar bättre i varma färger.

9:32 em  
Blogger helena said...

men då är macaroon ett ganska säkert kort :)

9:49 em  
Blogger Hanna said...

Har du tips på bra krämrouge som går att få tag på tex på Åhlens, i rimlig prisklass? Gärna ett som är ganska lätt i konsistensen.

2:28 em  
Blogger helena said...

hanna: har du kikat på mousserougerna från maybelline? De är lätta och blir lite pudriga på huden snarare än feta på huden. Jag tycker de är lite dåliga i pigmenten men sånt är ju en smaksak.
Annars kommer jag bara på krämstiftet från IsaDora, men det är lite mer åt det feta hållet.

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home