tisdag, juni 13, 2006

koma och hudvård

Det är lite tyst här på bloggen, men jag är i fullkomlig solkoma.
Idag har jag inhandlat lite nödvändiga hudvårdsprylar.
Rengöringsgel från Loréal, vill inte använda min vanliga skarpare rengöring från MD nu när det är så soligt.
Aloe Vera Gel, ett m å s t e för mig. Det blir första gången jag testar denna från Body Shop så jag får återkomma med lite närmare info om hur den funkar senare.
Cleansing wipes från Nivea, egentligen brukar jag förespråka wipes för bebisrumpor istället för att kasta ut en massa onödiga pengar på de här små förpackningarna. Men nu var det bara Nivea som stod till buds. Bra och praktiskt är det hursomhelst.
Och fina tjejen på Kicks gav mig prover på både färgad dagkräm och parfym från Biotherm, trots att jag bara shoppade för ynka 55kr där. Det gjorde LipGloss Bitch till en mycket nöjd kund.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevligt med prover;) Jag handlar hellre dyrare där man får lite prover än billigare utan prover...ha ha.

6:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Aloe Vera Gelen från Body Shop är underbar! Den räcker länge också, jag delar den med min syster och vi har nog haft den i ett och ett halvt år, minst!

6:08 em  
Anonymous Anonym said...

Usch, jag förstår inte det här. Hur mycket jag än handlar för så har jag aldrig fått med ett endaste litet ynka prov =( Varesig det är i borlänge, västerås eller stockholm. Är det för att jag bara är 17? Jag har ju tom kickskort :'(

Emma

6:53 em  
Blogger helena said...

suratanten: prover är ett måste :)

anna: låter ju kanon!

emma: låter illa. Det skulle kunna bero på att du är lite yngre, men att alla skulle behandla dig så pga det verkar konstigt.
Lite tips:
Försök bli stammis på nåt ställe, känner de igen dig så är det nog lättare att få testa nya saker. Var nyfiken och frågvis, då ser de att du är intresserad av att handla. Och köper du nåt lite dyrare så be dem bara helt fräckt att "slänga ner nåt kul prov" i påsen också. Det brukar aldrig vara nåt problem när man köper parfym eller nåt annat lite kostsammare.

7:27 em  
Anonymous Anonym said...

Har du provat dessa gloss från ACO?
Känns som ett hyffsat pris...

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=29892001

10:39 em  
Blogger helena said...

nej, har tyvärr inte testat aco-glossen.

11:05 em  
Blogger Karin L said...

Även jag gillar aloe vera-gel skarpt! Tipptopp på solbrännan och lindrar psoriasisutslag. Body shops har jag aldrig testat dock, ser fram emot resencionen (har du förresten recenserat lumenes bruna-ben-kräm än?) Den bästa jag testat hittills är från Forever Living (säljs på salong) men den kostar 260:- och det är lite i värsta laget tycker jag.

11:53 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Den ansiktstvätten du köpte är jätteskön! Har köpt den flera gånger. Doftar fräscht och tar bort makeupen utan problem! Jag gillar L'Oreals produkter.
:-)
Katarina

8:34 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är alltid fräck och frågar om man kan få prover och det brukar aldrig vara något problem. En gång på Kicks fick jag en hel påse som var "färdig-ihop-plockad". Massa parfymprover (många herrparfymer så både jag o sambon blev glada), ansiktskrämer, brun utan sol etc. Det var stora flaskor och jag blev hel frälst på Kicks. Handlar allt där nu./ Vickan

8:25 fm  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Håller med, den där ansiktstvättgelen är jätteskön. Men niveas wipes svider i ansiktet på mig helt plötsligt.. Någon annan som har samma "problem"?

2:23 em  
Blogger helena said...

Ja, gelen var himla skön och luktar jättegott!

5:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home