fredag, november 10, 2006

LipGloss Bitch aka Sverker

Imorgon ska jag offra några av mina slantar på en produkt som jag inte tror ett dugg på. En produkt som jag tänkt blogga om flera ggr, i negativa ordalag då, ja kanske rentav v a r n a för. Inte för att det är nåt farligt, utan bara för att det är dumt helt enkelt. Men nu hypas och hyllas denna lilla sak överallt verkar det som, och då kan jag ju bara inte gå på magkänsla. Utan här ska undersökas i d e t a l j. Jag gör det för e r skull, in the name of konsumentupplysning ;)
Och jag lovar, jag k a n ändra mig. Ä r det här en bra grej så ska jag hylla, hypa och puffa allt jag kan för den. För egentligen, egentligen så vill jag ju att det ska va så smart och bra som det påstås.

29 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad spännande. :) Nu funderar jag på vad det kan vara...

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

åh - I love sånt - så himla kul - skynda att blogga vidare!!

Har man sagt a i bloggvärlden så vet du vad som gäller ;)

7:02 em  
Blogger helena said...

haha, då lyckades jag med mitt cliffhanger försök :)
Imorn blir det mer info.

7:17 em  
Anonymous Anonym said...

Oh.. vad kan det vara? inga ledtrådar Glossen?
Igår beställde jag Stay Spray Makeup Fix från eleven.se! Mycket nyfiken på hur den är... återkommer om den är något att ha. Mycket prisvärd dock, 69 kr för 30ml...hmmm.. får se på måndag! kram kram

7:22 em  
Anonymous Anonym said...

Men gud vad är det för jäkla egotripp du går på egentligen? Att du OFFRAR dina surt förvärvade pengar för att UPPLYSA oss vanliga dödliga.

7:26 em  
Blogger helena said...

Anonym: Ajdå, nog för att en text kan tolkas på olika vis, men den var faktiskt självironiskt menad.
Och jag slängde ju för tusan in en smiley, men det gick visst inte fram.

7:34 em  
Anonymous Anonym said...

Men det är väl klart att det hela handlar om mig och inte om dig. Du min läskunnighet är faktisk alldeles utmärkt. Är det så svårt för dig att fatta att vi kanske inte är ett dugg intresserade av vad du tycker. Vi klarar nog oss alldeles utmärkt ändå ska du se, så spara de där slantarna du.

7:43 em  
Blogger helena said...

Är du på riktigt? Varför tolkar du in en massa som inte finns?
Det är väl klart att mina bloggläsare kan bedömma om de gillar en produkt eller inte själva. Men visst förutsätter jag att ni har ett visst intresse av vad jag tycker, varför annars läsa min blogg?
Så, ha en riktigt trevlig helg nu!

7:51 em  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:05 em  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:06 em  
Anonymous Anonym said...

Så när du inte har svar på tal så censurerar du bara kritiken. Du gör det då lätt för dig.

8:29 em  
Blogger helena said...

Kritik får man komma med. Men jag tillåter inte att du kallar mig vad som helst. Du har passerat min gräns för vad jag tolererar av hetskt och ovårdat språk här i kommentarerna.

8:37 em  
Blogger schmut said...

jag gissar på...jag vet inte. det finns en massa konstiga produkter jag inte kan förstå varför folk köper. typ 'spray-on' strumpbyxor. det är lite för likt produkten där halvskalliga män sprejar flinten med färg för att det ska låta riktigt fräscht...

8:42 em  
Blogger helena said...

schmut: haha, nej den här grejen är egentligen inte alls konstig, inte på det sättet. Det är en produkt som bara ska va så supersmidig, praktisk och passa precis a l l a. Och sånt måste man bara vara lite hälsosamt skeptisk emot :)

8:50 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej! Först till Anonym: Läs inte bloggen om du inte gillar den! Vi råkar vara ett helt gäng som tycker att det här är rolig läsning och återkommer hit varje dag! Trist att möta sådana destruktiva kommentarer!! Gör något bättre av din tid vettja!

Och så gissar jag på att du ska testa det nya bantningspillret.. Snacka hypad produkt. :)

Trevlig helg!!

9:56 em  
Anonymous Anonym said...

Men bantningspillret är ju receptbelagt väl?

10:00 em  
Anonymous Anonym said...

Anonym: Precis som i förra kommentaren: Varför slösar du din tid på att läsa här om det är så dumt? Vet vad jag tror? Du känner dig hotad. Anledningen till det är att du är osäker och har dåligt självförtroende. Och kom inte med standardrepliken: "Jag är feminist och föraktar smink och skönhetsprodukter och rakar mig inte under armarna". Den har vi hört förr...Skaffa dig ett liv istället och starta en egen blogg så kan alla vi komma och kommentera den! Ja!
Glossen: Fortsätt att ta bort "hennes" kommentarer om de inte håller sig inom vanligt folkvetts ramar...

10:03 em  
Anonymous Anonym said...

Jag funderar på om det kan vara den elektriska fransböjaren..? Jag klarar mig i alla fall inte utan den :-)

11:34 em  
Blogger Marie Larsson said...

Åh gud va spännande... antar att det är det där pillret som det tjatats om hela dagen??

1:24 fm  
Anonymous Anonym said...

carolin: håller med dig ang de anonyma kommentarerna. MEN jag är feminist och läser med glädje Lgbs blogg. Definitionen av feminist är att man man ser att samhället är ojämställt och att man vill göra något åt det. Och vem kan inte skriva under på det?

7:38 fm  
Anonymous Anonym said...

låter intressant! ser fram emot det! hoppas du fick en bra kväll!

7:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Catarina: Sjävklart är jag också feminist, men en feminist är enligt mig en person som är säker i sig själv och inte behöver klanka ner på andra. En feminist är inte en kvinna som hatar män och anser att vackra kvinnor med intresse för smink och dylikt är korkade. Jag ville bara trycka på en öm punkt för den Anonyma... *s*
Oj, nu blev diskussionen nåt helt annat än gällande smink, men det är ju också intressant!
Ha det så bra!

9:26 fm  
Blogger helena said...

Ha,ha... är ni inte kloka, det är klart att det inte är bantningspillret jag ska testa. Så långt tänker jag inte gå in the name of konsumentupplysning här på bloggen :)

Nej, det här är en produkt jag stört mig på rejält bara. Idén med den är egentligen väldigt god, det är väl därför den blivit så omtalad just nu. Men den har ett grundläggande fel, och det felet kan leda till att användarna gör det största felet man bara kan göra när man mejkar sig (enligt mig). Nej, nu skriver jag för mycket. Skulle ju testa den först ju :)

9:28 fm  
Anonymous Anonym said...

De där make-up-boxarna som innehåller "en hel look" kanske? Min gissning iaf...

10:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Min gissning är också på EasyLooks (som definitivt inte passar alla kan jag meddela efter att ha testat dem).

11:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Kan det vara eyekokrämen?/Esmi

12:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gissar på den däringa Perk me up foundationen som verkar passa alla så himla bra och vara sådär helt gudomlig och en massa andra superlativ som gör att min misstänksamhetslampa går igång på högvarv.

Vi väntar med spänning! : )

1:17 em  
Anonymous Anonym said...

easylooks helt klart. =)

7:59 em  
Anonymous Anonym said...

Go lipgloss bitch! BORT med alla dumma kommentarer, de har inget här att göra! Det är jättekul o läsa din blogg (och den dagliga bekräftelsen om att man inte är ensam nedgången i sminkjunkieträsket är ju inte fel heller... ;) ) ...så låt inte elaka och oväsentliga inlägg påverka dig...!

10:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home