söndag, november 05, 2006

veckan som gått

Dagens konstighet
Stötte på ett kroppsmör för 59kr på ICA Maxi idag, nåt engelskt märke med flera olika fruktiga dofter. Lät ju toppen som ett budgetalternativ till favoriterna från Body Shop. Vände på burken med mandarindoft och får där varningen "använd inte på torr och skadad hud".
Men v a d har de tänkt sig att man ska ha den till då?

Helgens "Usch vad jag är gammal!"
Idol-Johan: "Jag lyssnade jättemycket på Westlife när jag var liten."
Var de inte som störst typ igår? När jag var liten lyssnade jag jättemycket på Herreys, Europe, Troll och Sandra.

Veckans upptäckt
Så mycket roligare det är att borsta tänderna när tandborsten är maffigt knallrosa och har neongula gummiborst på sidorna. Tack till tandsköterskan som tipsade om denna. "Om man säger så här, de här vanliga tandborstarna de är som en cykel... den här rosa... den är som en mountainbike".
Så säljer man tandborstar!

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh min första kommentar försvann... Iallafall, jag tipsade om ett billigt kroppsmör, som alternativ till det superba smöret du hittade på ICA, Lipgloss.. haha, undrar var man skulle kunna använda det?
Prova Hawaiian Tropics Luxury Bodu Butter. Visst, det doftar kokos men det lägger sig efter ett tag så man kan lugnt använda parfym. Nu ör ju jag kokos-fantast så för mig för det gärna dofta kokos.
Kostar endast 99 kr på www.eleven.se!
kramis

8:55 em  
Anonymous Anonym said...

Haha jag kände mig åxå gammal när Idol-Johan sa så....jag gillade NKOTB när jag var liten....hehe

9:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Hehe när jag var liten lyssnade jag på spice girls :D

9:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Btw, kolla min blogg för bästa budget cremen, ever!

10:30 fm  
Blogger Kerstin said...

Det låter skitkonstigt - angående kroppssmöret. Hmmm - det låter livsfarligt onekligen.

12:49 em  
Blogger a spoonful of mint said...

Uh, det kroppssmöret skulle inte jag använda.
Herreys rockar fett!

2:43 em  
Anonymous Anonym said...

livsfarlig kropssmör...!

angående troll, så var nina (som spelade synth i grúppen) brudtärna på min mosters bröllop, där jag var brudnäbb... Jag var ca 10, det var när de var som stört... Hon är nämligen syskonbarn till min mosters man... Gissa om man var mallig då!!! :-)

4:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ååååh....Troll! Jag spelade innebandy med en av tjejerna i Troll, det säger en hel del om min ålder...he he;)

6:58 em  
Blogger helena said...

caroline: ska kolla in!

malla: jag med!

rn: då är jag snäppet äldre än du :) ska kika förbi bloggen.

kerstin: ja, konstigt. undrar vad man ska ha den till om man inte får smörja på torr hud.

yeh-yeh: nej, jag skippade det

jojjo: det förstår jag :)

sura tanten: haha, usch ja, nej vi tar inte upp det igen :)

7:15 em  
Anonymous Anonym said...

haha det låter som en supertandläkare! :P

8:57 em  
Blogger schmut said...

man ska ju aldrig använda parfymerade produkter på torr/skadad hud.
och jag tror det där med torr inte riktigt är hudtypen torr, utan arbetsskadad torr hud, typ som kockar, städerskor och andra får.

11:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home