lördag, november 11, 2006

Nätshoppa - Yves Rocher



Jag har botaniserat lite bland Yves Rochers produkter. Här finns t ex en uppsjö med kroppsvårdsprodukter i mysiga dofter som vanilj, kokos, hallon och persika. Men makeup, hud- och hårvård har också egna avdelningar.
Titta närmare på:
Les Plaisirs dushkräm Päron, komplettera med bodylotion, Eau de toilette och tvål.
Pur Désir, flytande handtvål med doft av apelsinblomma.
Yria duo-ögonskugga i nyansen Plommon.
Baume Nature, återfuktande läppbalsam med druvextrakt.
En stor generös puderborste.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Använde ett tag Yves Rochers produkter och fann genast favoriten: Duschkräm med doft av syrener...mmm... men i övrigt tyckte jag väl att dofterna från de olika krämerna försvann lite för fort...

11:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, de är faktiskt rätt underskattade. Handlade från dem mycket då jag var yngre, eftersom mamma var die-hard yves rocher.

Själv har jag just fått produkter att testa från Oriflame, som ju är ett annat postorder företag, som jag därmot aldrig testat. Skall bli superspännande.

12:55 em  
Anonymous Anonym said...

Yves Rocher klingar tyvärr lite dåligt för vissa..men många av produkterna är faktiskt riktigt bra!! Tycker oxå denna typ av produkter är underskattade och kopplas felaktigt ihop med tidiga erfarenheter av postorder. Jag skulle verkligen säga att man ska testa, för billigt är det ju oxå :-)

1:29 em  
Blogger Sandra said...

Definitivt underskattat. Många bra produkter. De satsar ju också mer på innehållet än utseendet på flaskan, som tyvärr många dyrare märken gör.
Jag tycker bara att dessa reklamblad är irreterande, de fångar inte mitt intresse att sitta ner och verkligen kolla in deras erbjudande. De är plottriga, klistermärken hit och dit....
Där tycker jag att de skulle behöva göra en förbättring.

1:52 em  
Blogger helena said...

caroline: just duschkrämerna är det jag gillar bäst

bjooti: Jag är faktiskt en gammal Oriflameförsäljare, gillar massor av deras hud- och kroppvårdsprodukter men just makeupen håller tyvärr ofta inte måttet.

a: nej, man får ju inte va snobbig och dissa saker bara för att. Man kan hitta godbitar hos de flesta :)

goddess: håller helt med dig där! De skulle verkligen vinna på en uppryckning i stil med den som Oriflame har gjort de senaste åren. Lite nya fräscha förpackningar osv.

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kan tänka mig det. Ofta är det hudvårdsprodukterna som är värda att köpa på ställen som Y.R och säkert även Oriflame.

3:02 em  
Anonymous Anonym said...

Slutsnackat om Y.R! Vi vill se testet av den hemska produkten... NU...:)

5:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jobbade på YR ett tag. Slutade för några år sen och kan faktiskt inte hålla med om att det är underskattat nånstans. Skitsaker till billig penning. Men spenderar hellre mina pengar på palmolive som kostar lika mycket men faktiskt håller tio gånger bättre kvalitet än någon av YR's produkter. Sminket är asdåligt o jag har typ testat allt de har. Skit i YR om ni vill ha kvalitet. Allvarligt.

10:52 em  
Blogger helena said...

anonym: det var jättelängesen jag testade smink från Yves så jag kan inte uttala mig om hur de står sig kvalitetsmässigt. Men jag gillar en hel del av deras kroppsprodukter, läppbalsamet med mandelolja tycker jag är toppen och syrrans småkottar är storförbrukare av barnprodukterna.

12:11 fm  
Blogger Sandra said...

Oj är det så illa med sminket? Det var åratal som jag köpte nåt från den kategorin, men en del kroppsprodukter gillar jag. Ska nog avstå från att köpa smink på ett bra tag då.

12:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Hei bra blogg! Hvordan var sminkene? Jeg lurer på om de sitter godt og om farvene er fine?

12:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag kör med YR´s grejer ibland och älskar vaniljserien. Stark doft! Samt den flytande ögonskuggan. Det är en smaksak, men för mig funkar de jättebra.

5:20 em  
Anonymous Anonym said...

Emilia: Så vaniljserien är bra alltså? beställde den igår och jag bara älskar vanilj!

6:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home