torsdag, juni 23, 2005

Kedjeblogg

Vad gör man medan man väntar på att de ny-b.u.s.ade benen ska torka? Jo, man svarar såklart på de frågor som Mamselemamsen skickat vidare...

Vad heter du? Helena
Vad är det för färg på byxorna du har på dig? Ljust jeansblå
Vad lyssnar du på just nu? Nyheterna på TV4
Vad gjorde du igår kväll? Kollade på Simple life och Top model
Vad var det sista du åt? Vicks blå
Hur är vädret hos dig just nu? Hur fint som helst och varmt trots att det är ganska sent
Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Maria
Vad det första som du lägger märke till hos det andra könet? Helhetsintrycket
Hur mår du idag? Riktigt bra, fast jag börjar få lite lätt huvudvärk nu
Vilken är din favoritdryck? Mineralvatten, mormors flädersaft, vodka/lime
Favoritsport? Tittar gärna på friidrott, golf och snooker
Hårfärg? Mellanbrunt
Ögonfärg? Gröna
Soluppgång eller solnedgång? Solnedgång
Syskon? Jag är minstingen, systeryster är 35 och brorsan är 31
Favoritmånad? Augusti, jag fyller år och man kan käka massa kräftor
Favoritmat? Favoritmaten äter jag ute, världens godaste ceasar sallad finns på Piren. På Meza äter jag libanesiskt. Annars gör pappa grym torsk med äggsås.
Senaste filmen du såg? Team America, helt absurd!
Favoritdag i veckan? Får väl säga fredag.
Favorithobby? Shoppa smink, läsa, blogga och virka
Är du för blyg för att bjuda ut någon? Är upptagen sen 7,5 år tillbaka, så jag funderar inte på sånt :)
Favoritlåt? Är en klar periodare, just nu är det Hollarback girl med Gwen Stefani eller Don´t funk with my heart med Black eyed peas.
Sommar eller vinter? Sommar, sommar, sommar... jag flyttar gärna utomlands för att slippa vintern
Kramar eller kyssar? Kramas mycket och gärna
Förhållande eller "one-night-stand"? Förhållande
Choklad- eller vaniljglass? Sias ägglikör
Hur bor du och med vem/vilka? Bor centralt i lägenhet med vätterutsikt, tillsammans med sambon och kissen.
Vad läser du för böcker just nu? Böcker på engelska. Just nu Rule of four. Längtar efter att få sätta igång med snaskiga Star som Pamela Anderson har skrivit.
Hur ser din musmatta ut? Alldeles för liten och mörklila.
Favoritsällskapspel? TP
Favorit data/tv-spel? Civilization
Kan du nudda näsan med tungan? Nej, men min farfar kunde få upp underläppen över hela näsan. Har inte ärvt den talangen dock.
Kan du korsa ett öga åt gången? Nej
Är du romantisk? Nej, men jag skulle vilja vara det
Skulle du själv säga att du är lycklig? Just nu är jag tillfreds

Skickar vidare till alla som känner sig hugade.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag ha hört att du är väldigt bra på smink och då jag ska slänga allt gammalt och köpa nytt undrar jag om du har tips på bra saker?

9:08 fm  
Blogger helena said...

Oj Malin, vilket kul uppdrag! Men svårt. Jag kan väl tipsa på det som är mest basic iaf. MAC har superbra ögonskuggor, annars använder jag helst FACE. Säljaren brukar vara jättebra på att tipsa om färger.
Lancômes Color ID foundation är bra, men dyr. Ett budget alternativ är Loreals True match.
Min favvo mascara är Magna scopic från Estée Lauder, andra tipsar ofta om Diors. Sen ska det såklart vara lite läppglans. Juicy tubes är mina favoriter. Men de tillhör kategorin klistriga och gillar man inte det så ska man välja en annan sort, t ex Biotherm.
Fortsätt gärna läsa min blogg så får du mer tips :)

1:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home