fredag, juni 03, 2005

Skuggförvaring

Kompisen har en så smart ögonskuggeförvaring. Jag har länge tänkt härma henne, men först nu blev det av.



Man fäster skuggorna på en träbricka eller dyl med kardborreband. Det blir totalt överskådligt, man ser precis vad man har, och vad man behöver köpa till :)
Särskilt smart för lösa skuggor som man kanske inte vill ska rulla runt i en necessär. Tanken med kardborreband är att man smidigt ska kunna lossa dem om man vill ha med sig ett par skuggor när man ska iväg.
Jag hade inte en större bricka än så här, så det blev att sortera ut de skuggor jag använder mest. Här ska man naturligtvis vara kreativ och fixa till en riktigt snygg bricka. Då blir förvaringen ett smycke för badrummet.
Jag hittade kardborreband med klister på baksidan för en femma metern i den lokala syaffären.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

så där ska jag också göra, som har problem själv med ögonskuggorna...

4:15 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, det är så smart! Fast jag ska absolut pynta till en riktigt rolig bricka att ha det på. Och jag tror att rektangulär blir bäst. Tänk raderna med perfekt färgkoordinerade skuggor :)

5:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tänker mig en lång "planka" som man fäster på väggen, från vit till grå till grön till blå, lila, rosa, beige och brun...

Hm, hur övertalar man sin älskling att det är en bra idé?

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

Ja du, de tänker ju inte riktigt som oss :)
Sprid ut alla skuggor du har på ställen han kommer att irritera sig på att de är.
Då kanske du kan få honom att inse att du faktiskt måååååste ha den där plankan.

6:50 em  
Anonymous Anonym said...

haha, bra idé, jag lägger dom i köket, i sängen, vid tv:n tills en planka känns som den ultimata lösningen :)

3:30 em  
Blogger Anne said...

Kul idé! Möjligen inget för mig med 300+ skuggor, men... himla smart. Känns lite palettaktigt liksom, fast utan att behöva ta loss alla färgerna ur sina burkar.

1:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home