lördag, juli 02, 2005

Clinique - Colour surge impossibly glossy

Jag har utökat gloss-garderoben med Colour surge impossibly glossy från Clinique, i färgen 109 Tropical Sparkle.
Jag hade helst sett att man hade låtit bli att ha glitter i, men det är åtminstone finmalt så det stör inte allt för mycket. Det här läppglanset har en ganska tjock konsistens som går lite åt det klistriga hållet. För min del hade det gärna fått vara ännu mer klistrigt eftersom det förbättrar hållbarheten.
Colour surge klarar en knapp timme på läpparna (om man inte äter el dricker vill säga). Sen tappar det färgen.
Tuben är föredömlig. Den är välfylld och det är lätt att få ut glosset. Tippen är lagom stor och snedställd så det är ingen konst att få ett snyggt resultat. Colour surge finns i massor av snygga, starka och somriga färger. Kolla t ex in den apelsinfärgade. Kan nog blir hur läcker som helst på ett lagom solbrunt ansikte.

LipGloss Bitch ger betyget: 3,5

Färgen sitter lite dåligt och glittret drar ner betyget något. Men annars är det här ett bra och prisvärt gloss, förpackad i den bästa tub jag stött på hittills. Och det var verkligen precis den här färgen jag var ute efter.

2 Comments:

Blogger Rebecca said...

Just den här köpte jag med! Färgen är jättefin och identisk med ett gammalt favorit-läppstift från Clinique, "Tropical Punch".

Nu har jag dock börjat snegla lite längtansfullt på "firefly" som är vad jag tror du referar till som "apelsinfärgad".

Vad beträffar kvaliteten på glanset så är det helt okej, men inget mirakel. Då är jag mer förtjust i Cliniques "Superbalm" i "03 Mango Tint". Det har vad Colour Surge saknar.

7:19 em  
Blogger helena said...

Visst är den fin.
Har inte testat superbalmet. Jag var ute efter nåt med färg och expediten sa att det var i princip tranparent? Sitter det bra?

4:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home