fredag, juli 01, 2005

Svettig jakt på läppglans

Som jag nämde tidigare så gjorde jag en rejäl gloss-miss idag. Detta fick mig att inse att jag faktiskt inte äger ett läppglans i den rätta korallrosa, lite åt tuttifrutti hållet, nyansen. Jag fick helt enkelt gå på shoppingtur. Inget ont som inte för nåt gott med sig :)
Jag hade nyansen helt klart för mig i huvudet, så hur svårt kunde det bli... Det blev svettigt!
Hittade jag någorlunda rätt färg så var det naturligtvis glitterkorn i. Lite skimmer kan vara snyggt. Men stora glitterkorn som river på läpparna, nej tack. Efter mycket om och men beslutade jag mig iaf för att köpa Cliniques colour surge. Färgen Tropical sparkle var så nära man kunde komma det jag var ute efter. Glitterkornen är finmalda så jag chansar och hoppas att det funkar.
Jag förstår inte varför det görs så få läppglans med färg men utan skimmer/glitter. Jag har då aldrig hört nån säga att de älskar gloss med glitterkorn som rispar på läpparna. Skärpning alla lipgloss tillverkare!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kära lipglossbitch, jag köpte ett så fint gloss i London för en månad sen men har redan hunnit tappa bort det under en utekväll.

Så nu känner jag att jag vill ha proffscoachning inför nästa inköp - skulle du rekommendera Tropical sparkle? Det är något i den stilen jag är ute efter, och som jag tappade bort, snyft.

9:01 fm  
Blogger helena said...

Så trist när man tappar bort sina gloss, jag gör det titt som tätt.
Jag ska testa det här glosset lite mer i dag, sen kommer jag med ett utlåtande. Men jag kan säga att det är riktigt snyggt iaf!

10:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home