onsdag, juli 27, 2005

Höstbudget

Malin / Annas blog feat. Mel E, har gjort en budget över höstgarderoben som ska inhandlas. Försöker mig på detsamma för mejket jag tänker mig i höst/vinter. Vågar knappt...

I.D foundation 385kr
Velvet diary ögonskuggepalett från Lancôme 300-350kr (?)
Reverse lipliner från DuWop 240kr
En riktigt bra svart kajalpenna, ev Lancôme 180-200kr
Ögonbrynsskugga, ev Clinique 200-250kr
Ett lite mattare mörkt läppstift helst MAC el Makeup store 150kr

Nya penslar 400 kr
Diverse gloss 500kr

Vill också:
Kurs på Makeup store för nya idéer 495kr

Sen tillkommer allt man inte kan motstå. Det brukar bli en del per säsong. Men den posten anpassas alltid efter plånboken, och då räknas väl inte det ;)

Planerar ni, eller är det impulsköp som gäller?

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fråga: Har du varit på en sådan där MUS-kurs förut..? Länge planerat att boka in en själv, men är det värt det? Handlar det om rent generella tips eller hur går det till? Iofs får man ju välja produkter för ett värde av kursavgifter, det är ju inte helt fel..!

2:40 em  
Blogger helena said...

Har varit kursen en gång tidigare. Men det är några år sedan. När jag bokade tiden så sa jag att jag ville tipsas om nya färger och ha hjälp med att välja rätt foundationnyans.
Jag tror man måste fråga väldigt mycket för att få ut det mesta av kursen. Annars blir det väldigt generellt. Bestäm dig innan för vad det är du vill satsa på.
Jag ser kursen som bonus till de produkter man ändå köper istället för tvärtom :)

2:50 em  
Anonymous Anonym said...

Jag planerar aldrig - därför köper jag på tok för många ögonskuggor... Jag köper när jag behöver, plus lite till och jag märker att jag blir mer o mer kräsen för varje säsong..

3:02 em  
Blogger helena said...

Jag impulsköper också ganska mycket. Men jag har blivit bättre på att rensa med.

4:46 em  
Blogger anna said...

planera? nej skulle inte tro det! jag anvnder ju dock väldigt sällan smink med, och kläder köper jag när jag hittar något roligt, alltså lite oftare än vad plånboken tycker om...

5:48 em  
Blogger helena said...

sara: ja, det är smart att ta sig en funderare om man ska byta till dyrare märken. Det är ju sällan man har möjlighet att byta ut allt på en gång. Ett litet tips är att satsa på bra underlag först och främst. Hör av dig om du stöter på några riktiga godingar :)

7:44 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipset, ja.. ska nog fundera lite på vad det är jag egentligen vill lära mig - handlar nog mest om vilka färger man passar i etc. Plus att jag ska vänta tills jag färgat håret, annars får jag väl kanske en massa tips till "ingen nytta", om det blir en drastisk förändring alltså :)

8:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar planera vad som ska köpas, men sen bryter jag alltid planeringen väldigt snabbt. Det innebär att pengarna tar slut alldeles för snabbt, så snabbt ofta att jag inte kan köpa allt jag planerat för. Hoppsan.

7:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag köper när det tar slut. Nu hade jag ju tur och kunde skicka med en lista till mamma så jag får lite taxfree-varor, men annars så är det efter behov. Insåg att jag kommer att behöva nya ögonskuggor till hösten. Kan du inte blogga om vilka som sitter bra och håller länge?

8:41 fm  
Blogger helena said...

Enkelt Hanna, MAC är jättebra. På mig sitter de som berget. MUS fasta skuggor sitter också bra. När det gäller lösa skuggor gillar jag FACE bäst.

10:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack! Jag har också hört att Macs är bra, de har så många härliga färger också.

11:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Sen jag gjorde min brudmake-up på MAC så är jag helt såld på deras produkter. Har alltid köpt mycket make-up, men då har det varit billigare märken... Igår hittade jag en snygg lös ögonskugga/highlighter från Nouba oxå. Så att planera verkar klokt, men himla svårt!

12:03 em  
Anonymous Anonym said...

Var kan man hitta produkter från DuWop? Jag bor i Göteborg och det enda stället jag vet är Cow parfymeri och det ligger i Stockholm... lite långt att åka för ett läppglans...
/Katarina

12:47 em  
Blogger helena said...

Vet inte om DuWop finns i gbg. Mrs H i Stockholm har, men det är ju fortfarande lika långt borta.

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

Har du provat att köpa smink på internet (tex Strawberrynet)? I så fall vilka sajter är bra och vad kostar frakt etc? Ser att bl a Sephora har DuWop - deras sajt är enorm!
Nyfiken...

2:25 em  
Blogger helena said...

Jag tycker det är så bökigt med frakt och skatter att det inte blivit av att jag shoppat på utländska sajter. Strawberrynet har jag kollat en hel del på och skulle väl kunna tänka mig att lägga en order där.
Har för dålig koll för att kunna rekommendera nåt.

2:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har varit på MUS-kurs flera gånger eftersom jag är kass på att lägga ögonskugga. De sminkar bra men jag tycker att de lägger på för mycket underlag. Blir lite docka över det hela, men det beror nog på att jag aldrig använder puder och täckande produkter annars. Det är alltid kul att se vilka färger de väljer ut åt en. Själv hade man nog aldrig valt samma.

3:59 em  
Anonymous Anonym said...

när jag får 500 över så ska jag gå på kurs på cow - man får inga produkter men ett riktigt superproffs!

jag har gått på flera mus-kurser med blandat resultat, ser de mest som en kul grej/bonus när man ändå behöver några saker därifrån. men på mac-kursen blev jag väldigt coolt sminkad för nåt år se. de håller nog inte dem just nu dock . och det var ändå i sthlm ;)

8:44 em  
Blogger helena said...

Jag ser också mus-kurserna som bonus när man ändå handlar deras produkter.
MAC skulle jag så gärna vilja bli mejkad av. Deras hemsida är en stor inspirationskälla.

8:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home