söndag, juli 24, 2005

Lipgelée - MAC

MACs läppgelé känns alldeles för oemotståndlig för att inte testas. Jag hittade åtta fruktiga färger. Främst hade jag tänkt spana in Glosspitality och Lust is Lush, men förnuftet sa mig att fler sommarfärger behöver jag inte just nu. Jag hittade istället den här svagt plommonlila nyansen Moistly. Jag har fördelen att kunna använda både varma och kalla färger. På hösten faller jag alltid tillbaka till lila och det här glosset kommer passa utmärkt till färgstarka skuggor i kallare nyanser.
Jag älskar gloss som ger ett riktigt lackat resultat. Oftast krävs det en klistrig konsistens typ Juicy tubes, för att det ska funka. Men här glossar det rejält utan minsta tendens till klister. MACs läppgelé har en mjuk konsistens som är tjock nog att hålla sig kvar på läpparna utan att flyta ut.
Glosset smakar ingenting men det doftar som vanilinsocker.




LipGloss Bitch ger betyget: 5

Det här är väl inte världens mest dryga gloss men tuben är rejäl så det lär inte vara någon fara med det. Kommer det bara lite fler färger framöver så kan detta absolut bli en ny favorit för mig.


7 Comments:

Blogger Johanna said...

Den verkar ge rejält med glans iallafall. Inte så populärt hos pojkvännen kanske ;) men ibland ser man ju hellre snygg ut, hehe.
Priset?

1:45 em  
Blogger helena said...

Det här är nog ett ganska pussvänligt gloss :)
145kr gav jag på Åhléns i Göteborg.

1:59 em  
Anonymous Anonym said...

Minns du om färgen Jellybabe var väldigt rosa? Den ser grymt snygg ut på hemsidan och nu är jag rejält sugen på att skicka ett bud till någon vän som har turen att bo närmre en MAC-disk än jag gör. Dock klarar jag inte riktigt av rosa, speciellt inte cerise/kalla nyanser...

5:04 em  
Blogger helena said...

Tyvärr kan jag inte säga helt säkert vilken det var. Men de är väldigt skira i färgen. Som du ser på tuben i mitt inlägg så är den väldigt mörk, men på läpparna blir det bara en svag nyans. Så jag tror inte man hamnar helt fel vilken färg man än väljer.
De varmare färgerna är iaf Glosspitality typ korallrosa, jättesnygg och somrig. Lust is lusch är lite apelsinfärgad.

5:14 em  
Blogger helena said...

Jag vet inte riktigt. Jag är noga med rengöring och krämer etc. Bra saker kostar en del.
Kostnaden för just sminket varierar en hel del. Jag brukar köpa på mig kollektioner 2-3 ggr per år. Det är vad jag anser mig behöva.
Som du säkert har märkt så har jag väl ett par fler läppglans än man i ärlighetens namn måste ha. Så det får räknas till "nöjesshoppingen" :) och den anpassas alltid efter vad som finns kvar i plånboken.

9:05 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ska in till götet idag så då måste jag ta mig en titt på det. Väldigt snygg glans :)

11:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag köpte Glosspitality i Jul förra år, och jag använder den minst 5gånger om dan, värje dag, och den är bara halva vägen. Jag kan knappt vänta för Lancôme's Juicy Geleé som kommer ut snart, dom underbara färger också...

9:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home