söndag, juli 24, 2005

Vad får verktygen kosta

Nog är det väl viktigt med bra verktyg. Men vad får sminkborstarna egentligen kosta? Jag vill helst ha äkta hår. Men att köpa puderborstar för närmare femhundra tycker jag känns mastigt. Argumentet för brukar vara att de håller länge om man sköter dem väl. Men vill man verkligen ha en och samma borste i 10 år? Klart de är rätt snuskiga då även om man tvättar dem ofta.
Jag är lite i valet och kvalet. Vilka borstar ska man satsa pengarna på och till vad duger det med billigare varianter?
Vart går er smärtgräns? Har ni några favoritborstar?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har ett set med borstar från MAC som jag verkligen gillar. Tror att settet med 6 borstar/penslar kostade ca 500 kr.

10:00 em  
Blogger helena said...

Det är ju absolut överkomligt. Just ögonskuggepenslar känner jag inte för att ge mer än 100-150kr för. Man behöver ju en del såna.
Set med penslar är ju jättesmart.
Vet du vad det är för hår i dem?

10:12 em  
Anonymous Anonym said...

Ponnyhår tror jag visst att det var.
Ett annat alternativ till bra penslar för lite lägre pris är akvarellpenslar från konstnärsaffärer :)

11:06 em  
Blogger helena said...

akvarellpenslar, känns ju kreativt :)

10:13 fm  
Anonymous Anonym said...

De allra bästa borstarna jag använt är mina japanska från Shu Uemura. Jag köpte ett set när butiken hade en julkampanj och man fick 5 olika för närmare ca 500:-kr. Han gör också den bästa ögonfransböjaren jag testat. Tyvärr säljs inte hans produkter här i Sverige.

12:32 fm  
Anonymous Anonym said...

jag har likadant set som jessica o en annan fördel m dem är att de är lite kortare = går lätt ner i sminkväskan!

8:59 em  
Blogger Malin said...

själv tycker jag om de stora sminkborstarna i olika färger från make up store. tycker de fungerar riktigt bra!

5:47 em  
Anonymous Anonym said...

Vet någon om man kan få tag på Shu Uemuras produkter i Sverige? Jag har hört att hans ögonfransböjare skall vara bra. Har någon andra tips på bra fransböjare?

1:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home