onsdag, juli 20, 2005

In need of tweed

Nu när höstkatalogerna börjat komma har jag blivit oerhört sugen på tweed. På shoppinglistan inför september står:

  • Kappa
  • Omlottkofta, finstickad alternativt virkad
  • Gubbyxa
  • Manchesterbyxor, finspåriga

Ovanstående är mina absoluta måsten. Det kan tänkas att listan utökas med tweedkjol, boots, skinnväska och lite annat smått och gott :)
Förra året väntade jag för länge med att bestämma mig för vilken kappa jag ville ha. Vilket såklart ledde till att jag blev utan. Inte i år!
Ska virka mig en snygg halsduk också. Om jag nu bara hittar nåt fint mönster...

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag skulle gärna vilja ha en brun väst i fuskpäls att matcha med...

Virkad kofta - please!

10:25 em  
Blogger helena said...

Jag är lite sugen på en sån där fuskpälskrage eller sjal eller vad man ska kalla det. Som man fäster omlott med en brosch.

10:52 em  
Anonymous Anonym said...

ja, det är najs :) Jag älskar fuskpäls - köpte en jättefin fuskis på HM i höstas, den blir bra nu till hösten också tror jag...
Till min nyvunna Gucci kanske ;)

7:27 fm  
Blogger helena said...

De blir nog hur snyggt som helst. Du lägger väl ut bild på Guccin när den dyker upp.

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

tänk att det alltid är sånt snack om Brunt varje höst. det börjar bli lite tröttsamt att höra varenda år att brunt är det nya svart. för det är det ju bara en månad, sen är svart svart igen. *suck och gnäll*

1:03 em  
Blogger Mariel said...

Såg nån väst med fuskpäls på MQ, men minns inte riktigt hur den ser ut. Men den kanske är något för er?

1:03 em  
Blogger helena said...

rtf: i höst kan man ha i princip vad som helst verkar det som.

mariel: den får jag ta och kolla in

3:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home