tisdag, juli 19, 2005

Eye contour gel - Clarins

Den som söker skall finna. Efter många om och men hittade jag till slut en ögonkräm som jag kände att jag ville lägga pengar på.
Clarins Eye contour gel är en klar ögongel som säger sig dämpa puffighet och mörka ringar.
Jag märkte direkt att ögonen ser piggare ut. Gelen fuktar och svalkar. Vill man ha den riktigt sval går det bra att förvara den i kylen.
Eftersom gelen är oljefri funkar den som primer. Jag har testat både med concealer och ögonskuggsbas och det fäster bra.
Ett stort plus enligt mig är att gelen är förbackad i tub, fräscht. Jag gav 295kr för 20ml på Kicks. Gelen är riktigt dryg, så det är ett bra pris.

LipGloss Bitch ger betyget: 5

En gel som fuktar och dämpar utan att kännas ett dugg klistrig. Men är man mycket torr eller vill ha något mer vårdande för rynkor t ex, så ska man nog satsa på en krämigare variant.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det låter ju väldigt bra. Kanske ska ge mig på och testa den. Vet du om det brukar finnas prover på den att få? Jag testar gärna en kräm innan jag köper den.

11:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Jättebra tips! Ska nog gå och tigga till mig ett prov tror jag..

11:45 fm  
Blogger helena said...

Kicks tycker jag brukar vara bra på prover. De har ofta små burkar som de fyller på själva.

11:46 fm  
Anonymous Anonym said...

tub - I like. Jag hatar burkar som Clinique envisas med att ha. Måste ju ha spatel för det är ju rätt ofräscht att peta med fingrar i burken... O jag som har rätt långa naglar...

Jag kör med All about eyes, tycker den funkar bra ihop med Superdefense-krämen. Men nu blev jag lite sugen på den här. Ska nog gå till Kicks - de är ju hyggliga med prover!

11:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Men den har ju jag, frågade en expedit efter en bra askungekräm för bakispåsar etc. hon tipsade om denna, men jag vet inte, så himla bra e den inte.

Jag har fått flera tips på deras Eye revive Beauty flash däremot så den blir det nog nästa gång, den kom tyvärr efter jag köpt min. http://int.clarins.com/main.cfm?prodID=476

12:19 em  
Anonymous Anonym said...

vad jobbigt, clarinskrämen lät ju jättebra ju!
har helt kär i issimas annars, fast skulle behöva nåt mer mot smårynkor... svårt val!

1:40 em  
Blogger helena said...

Catarina: den du länkade till blev jag också tipsad om. Den ska vara nån slags askungekräm när man mer akut vill åtgärda nåt. Den verkar väldigt effektiv.
Men det tyckte jag kändes onödigt eftersom jag vill ha en för dagligt bruk, som återfuktar och dämpar.
Den här gelen är jätteskön och helt rätt för mig. Men som jag skriver, har man mer precisa "problem" som man vill kräma mot, så ska man nog testa nåt anpassat för det istället.

1:43 em  
Blogger helena said...

rtf: vill du ha nåt som motverkar rynkor så ska du nog testa en kräm istället för den här gelen. Själv tycker jag oftast krämer är lite för feta. Är det bara torrhetsrynkor man vill motverka så räcker det med fukten som finns i en gel.

1:47 em  
Anonymous Anonym said...

ojoj, ja jag vet inte vad det är för rynkor jag har... vänta, jag bestämmer att det är skrattrynkor! :)
tack för tipsen, jag kollar i min favvobutik (som fö skickar värdecheckar på 7,50e med jämna mellanrum!)

3:28 em  
Blogger helena said...

klartdet är skrattrynkor :)

3:42 em  
Anonymous Anonym said...

Mmm det stämmer ju, jag kör på min börlind ögonkräm till vardags. Jag vill ha nått som verkligen funkar i krissituationer när man ser ut som en panda. Gelen e skön men jag har ju redan nått annat som fyller det behovet.

8:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Har väldigt känslig hy, och letar ständig land och rike runt efter krämer som funkar.. ett måste för mig är en ögonkräm från Phyris. Alla deras produkter är super, men ögonkrämen slår allt. Dyr, men väl värd varenda krona.

11:19 em  
Anonymous Anonym said...

det var nån som snackade om Eye Revive Beauty Flash här, den har jag precis köpt och jag är inte sådär supernöjd... fast jag har ju å andra sidan riktiga tantpåsar under ögonen så jag behöver kanske nåt extremare.

11:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home