måndag, juli 18, 2005

Semester på Body Shop

Det blir ingen ansiktsbehandling på Body Shop. Hon hade såklart semester. Men de bokar gärna in mig i början på september. Nej tack, vill nu med detsamma.
Jag har fått massa prickar på kinderna. Inte finnar utan små små hårda saker. Antar att det är solkrämen som täpper till för mycket. Eller vad kan det vara? Jag har inte haft sånt här tidigare.
Jag har så svårt för att hålla fingrarna i styr också. Vill gärna pilla. Inte bra!
Får ringa Hudoteket imorgon.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

hm, jag kan ibland få små typ talgprickar i ansiktet som man gärna vill pilla på... de går bort av sig själva sen - man ska inte pilla bort dem. De kommer bara på sommaren och jag tror att man täpper till för mycket...

Du måste skriva mer om dessa...

10:49 em  
Blogger helena said...

De är liksom jättesmå och hårda, inte vätskiga eller så. Syns väldigt väl om man tar skimrigt rouge på.
Hoppas på att de försvinner med ånga och djuprengöring.
Jag återkommer om detta Sara ;)

10:54 em  
Anonymous Anonym said...

Det är milier, jag har jättelätt att få det. Eftersom jag har torr hy använder jag feta krämer och precis som ni säger täpper det till. Hittade ett svar från en dermatolog:

Milier kan uppkomma spontant och de kan uppkomma efter olika skador på huden såsom till exempel kraftig solning. Mycket feta beredningar kan ibland ge milier men inte krämer som innehåller mindre mängd mineralolja.
Milier uppkommer ej av speciell kost eller stress. Flera privata hudläkare och plastikkirurger har laserbehandling.

:)

8:18 fm  
Blogger helena said...

Tack för infon Eleonore. Hoppas det går att få bort utan laser

10:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home