lördag, augusti 27, 2005

Operation sminkbord

Det började ju så bra.
Nämnde lite försynt för sambon att jag skulle behöva ha ett sminkbord. Helst i vardagsrummet vid fönstret. Det är enda stället vi har kalla tapeter och dagsljuset blir helt rätt. Trodde nog att jag skulle få kämpa rejält för att få igenom detta. Men icke!
-Ja, det är ju här det får plats... säger min lovely sambo helt oväntat.
Dag två funderar jag lite högt över vilken typ av bord jag ska ha. Då beger sig sambon ut i förrådet och hämtar in matbordet jag hade som singel. Perfekt både i storlek och höjd. Jag kommer att få plats med massor.
Så till problemet, för det kan ju såklart inte gå helt smärtfritt. Eftersom det är fönster där bordet nu står måste jag ha en spegel som kan stå på bordet. Dessutom har ju bordet ingen låda man kan dra ut, så det vore perfekt med en pigtittare. Googlade på detta, hittade nada. Kikade runt på alla ställen jag kunde tänka mig, utan att få napp.
Nåväl, ikea har det mesta. Inga pigtittare, men väl denna superfina bordsspegeln.

Efter att ha bortsett från att jag kommer att sakna en låda så bestämde jag mig för att den här får det bli. Det gick inte att beställa den på hemsidan. Men jag bor en 20 minuters rask promenad från ikea, och spegeln skulle jag nog kunna ta under armen. Jag känner mig rätt nöjd med det här beslutet, och är i princip redan på väg.
Men för säkerhets skull kollar jag lagerstatusen. Nej! Den finns inte i Jönköping. Frustrerad ringer jag till kundtjänst för att försöka luska ut när den kommer att dyka upp igen. Efter två uppringningar och en massa inknappningskrångel, får jag veta att den preliminärt väntas in v.42. Vi snackar mitten på oktober.
Nu är jag så trött och gnällig att jag inte ens känner för att måla om det där jäkla bordet.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

typiskt - och när du var på g så himla bra... men det blir ju asabra när det är klart.

jag vill också ha ett sminkbord!!

4:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home