söndag, november 20, 2005

Sminkbox

Estée Lauder har satt ihop en julklappsbox, säljs på Åhléns för 840 pix. Kikade i den häromdagen och man får mycket för pengarna. Det är ögonskuggor, rouge, fyra el fem läppstift, läppenna, eyeliner, minimascara, nagellack och 2 pure pops gloss. Jag kan ha missat nåt.
Idén är bra, men det var alldeles för mycket i den där boxen som jag inte skulle använda. Det hade kanske varit bättre att göra två mindre boxar där man skiljer på varma och kalla färger.

Om ni vill testa nån av de dyrare mascarorna, men har dragit er lite för priset, så kan det vara läge nu. Flera märken har julklappset där man får en miniremover eller kajalpenna på köpet.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

och har du sett Lancomes röda lilla resväska??? suck, den vill jag ha... fyra bruna skuggor, penslar, en penna, en mascara och tre små läppstift - sjuhundra spänn - men ack så fin låda...

tomten - jag vill ha en sån!!!

1:19 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är inte så förtjust i julboxarna och erbjudandenecessärerna just för att det är så få färger som passar mig. Jag kan ju inte vara ensam om att vara kritvit med kalla färger. Eller?

1:27 em  
Blogger helena said...

sara: ska definitivt gå på jakt efter den imorgon!

sara s: nej det blir inte så bra när man försöker trycka ner så många olika färger som möjligt i en och samma. Det är bättre när de matchar lite, en som drar åt brunt, en åt kallt och en åt varmt.

1:34 em  
Anonymous Anonym said...

Ett tips är att vänta till efter jul när man kan fynda boxarna för halva priset!

5:22 em  
Blogger helena said...

ja, det har du rätt i. Då kan man fynda.

8:34 em  
Anonymous Anonym said...

OM de finns kvar då, de man ville ha...

9:02 em  
Blogger helena said...

ja det är en balansgång. De man verkligen vill ha ska man kanske önska sig i julklapp :)

9:04 em  
Anonymous Anonym said...

Fast var färgerna så kul?! Kollade in boxen på Debenhams och blev lite besviken på färgvalet. Jag fick lite sommarfeeling på nått sätt..... Köpa nu och spara till i vår?!

M

10:36 fm  
Blogger helena said...

Nej de lägger inte i säsongens färger direkt. De försöker väl blanda så gott det går så nåt passar alla. Jag hade hellre sett att de delade upp färgerna, eller lät oss plocka ihop kitet själv.

12:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home