söndag, november 06, 2005

Clinique Moisture sheer tint

Det där grådaskigt bleka smyger sig på fortare för varje år känns det som. Sommaren har knappt hunnit sluta förrän färgen man fått har börjat flagna. Blekt kan vara väldigt fagert, men jag blir tyvärr snarare genomskinlig.
För min del är brun-utan-sol inte aktuellt att ha i ansiktet. Jag vill smidigt kunna vaska av mig eventuella misstag och mindre bra resultat. Då är en färgad dagkräm en bra idé.
Tyvärr har de flesta färgade dagkrämer ungefär samma problem. De har alldeles för mycket färg och för tjock konsistens. Detta gör att man ofta måste blanda ut den med vanlig dagkräm, annars blir resultatet flammigt. Men nu har jag testat Clinique moisture sheer tint, som flera bloggare har rekommenderat. Och jag är supernöjd. Den finns i tre nyanser, så det är bara att välja den som ligger närmast ens egen hudfärg. För de flesta ljushyade så passar nog "blond" bäst. Den ger lagom med färg och går snabbt in i huden.

LipGloss Bitch ger betyget: 4.5

Den kunde ha varit aningens mer tunnflytande. Men det är inget större problem om man tar på den innan den vanliga dagkrämen hunnit gå in helt i huden. Skippa de billigare varianterna och satsa på en riktigt bra färgad dagkräm istället. Det är det absolut värt.

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja, den är verkligen superbra - jag använder den varje dag och man känner sig inte alls sådär sminkad som när man använder en vanlig makeup-creme. Jag dör om de slutar sälja den här :)

4:48 em  
Blogger helena said...

Visst är den. Den täcker ju inga plitor eller så, men man ser så himla fräsch ut att jag kan leva med att min hy inte är perfekt persikolen.
Och med "Orgasm" rouget till. Det passar så superbra, för det blir lite lätt guldskimrig. Ja du hör ju att jag blev helt såld :)

4:58 em  
Anonymous Anonym said...

Inte begripit om man ska använda den efter sin vanliga dagkräm eller istället för..? Varit och kletat på den på Kicks 2 ggr nu och funderar fortfarande på om det är värt ett inköp - den verkar lite odryg (just pga den något tjockare konsistensen).

5:05 em  
Blogger helena said...

Det är nog en smaksak. Den återfuktar tillräckligt för mig med blandhy, och har ju spf 15, så jag klarar mig med den. Men jag vill ha den aningens ljusare än den är i sig (vill använda mindre mängd)och då är det lättare om huden är lite fuktad av en dagkräm för att få ut det smidigt och jämnt.
Jag uppfattar den inte som särskilt odryg, men jag är också väldigt ljus i hyn så det krävs inte så stor mängd per gång för mig.

5:20 em  
Blogger två said...

Jag har också funderat på den, men jag är väldigt blek och tänker att det kommer se ut som "brun utan sol". Det finns ju inga färgade dagkrämer som inte är väldigt mörka. Lumenes Hydra Drops foundation var som en blek sådan, transparent foundation.

7:10 em  
Anonymous Anonym said...

den är superdryg - jag kan ha en tub i typ tre-fyra månader - och jag använder den varje dag! Alltid med en bra dagcreme under så den tunnas ut ordentligt!

7:32 em  
Anonymous Anonym said...

låter bra. men vad kostar den?

9:16 em  
Blogger helena said...

sofia: det finns tre nyanser att välja på, den ljusaste har jag och jag är en blekis. Den ger lagom med färg tycker jag.

malin: tror jag gav 275kr för den.

9:31 em  
Anonymous Anonym said...

kan man ha den istället för foundation?

12:19 em  
Blogger helena said...

kris: det beror på vad man är ute efter. En foundation jämnar ju till den egna hudtonen och täcker till viss del, en foundation ska ju vara i samma hudton som ens egna.
Denna ger färg till ansiktet. Jag använder den för en fräsch look snarare än för att få det perfekta sminkunderlaget.

12:31 em  
Anonymous Anonym said...

oookej, da behover jag nog en foundation i alla fall... tack!!

12:36 em  
Anonymous Anonym said...

Estee Lauder har en "tinted" dagkräm också...använder den varje dag...är super..den är "lätt" och luktar svagt av gurka, behöver inte blandas ut. Är helt vit när den kommer ut ur tuben, men får färg när den kommer på huden. Verkligen BÄST om man som jag inte vill ha foundation på dagen. Letade på Strawberrynet efter den, men hittade den ej. Har själv köpt den på arlanda taxfree.

Har dock köpt lite andra saker...titta in till mig och se efter...

1:49 em  
Anonymous Anonym said...

Är det kaka på kaka att ha både färgad dagkräm och foundation?

3:49 em  
Blogger helena said...

anonym: Ja, det blir nog lite kaka på kaka. Men det funkar att använda concealer till, för att ljusa upp under ögonen och kring näsvingarna t ex.

7:25 em  
Anonymous Anonym said...

Jag måste prova denna! Vet du om den är mycket annorlunda från City Block Sheer Tint? Den brukar jag ha som dagcremé. (Har solskydd och anti-pollutionshit)
Men moisture låter ju mysigt.
Mycket nyfiken på om någon provat City Block och kan jämföra.

12:23 em  
Blogger glamourflickan said...

Älskar oxå Cliniques hudvårdsprodukter. Kan inte leva utan 3-stegs-produkter. Kan man använda conceler för att täcka mörka ringar i kombination med sheer tint???

1:03 fm  
Blogger helena said...

glamourflickan: absolut, det funkar jättebra. YSLs är ju flytande och ljusar upp snarare än täcker.

11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home