söndag, december 04, 2005

Önskelista

Tack till alla som tar er tid att besvara enkäten. Särskilt roligt är det med tipsen ni ger.
En blogläsare efterlyste ett inlägg om "must haves" att plita ner på julklappslistan.
Här är några idéer:
  • Önska er favoritdagkrämen eller de där braiga rengöringsprodukterna som man kanske inte köper själv alla gånger för att de är lite dyra.
  • Den där mascaran som nu finns i fint set tillsammans med makeupremover, kajal eller läppglans.
  • En av Philosophys härliga duschkrämer.
  • En sminkkurs hos FACE eller MUS, välj varianten där man får plocka till sig produkter motsvarande priset på kursen.
  • Med bra verktyg är det mycket lättare att lägga en snygg mejk. Lägg krutet på en bra rougeborste och en smal pensel för ögonskuggan, med den lägger du lätt en precis skugga exakt där du vill ha den.
  • Alla borde ha en bra allroundkräm. Smaken är som baken, men min favvo är som bekant Eight hour från Elizabeth Arden. Rosebud och Oriflames Tender Care är andra varianter.
  • En ny parfym för säsongen. Själv är jag lite sugen på Hypnôse från Lancôme.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

tack för alla tips, jag som alltid har svårt att skriva ner något på min önskelista men nu har jag plötsligt många förslag : )!!

3:49 em  
Anonymous Anonym said...

Jaaaa, Philosophyduschkräm får någon gärna ge mig!!

Bra tips!

6:37 em  
Anonymous Anonym said...

eller sminkkurs hos MAC :)
där får man åxå plocka produkter..

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

Sminkkurs på makeup store vore fint :)

12:54 em  
Anonymous Anonym said...

Angående penslar... har du nån särskild teknik för ögonskuggan? Jag tycker oftast att det ramlar ner så mycket under ögat, a la panda look.

7:52 em  
Blogger helena said...

fru hjelm: Här är några tips du kan prova.
Ta bara lite skugga åt gången och bygg på i flera omgångar tills du får önskad färgstyrka.
Testa att "trycka" på skuggan istället för att pensla/borsta på den. Man får vara lite mer noga när man suddar sen, för det blir en tydligare skarv.
Du kanske har för mjuk eller för hård pensel, vissa penslar kan sprätta iväg skuggan lite överallt.
Lösa skuggor fäster bäst på en något fuktig yta. Lägg en concealer på ögonlocket, men pudra inte över.
Ett annat tips är att dutta löspuder under ögat som du sen borstar bort då du är färdigmejkad. På så sätt får man smidigt bort sånt som fallit ner.

11:16 em  
Anonymous Anonym said...

Tack! Ska testa dina tips!
P.S. jag har viskat till herr Hjelm att det finns en faboulös väska med massa fina saker som heter Nouba...bara som ett litet julklappstips...

8:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home