onsdag, november 30, 2005

MUS vs. Viva La Diva

Det här med glittereyeliner verkar ha slagit igenom stort. När jag stötte på det första gången var det hos MakeUp Store. Nåt halvår senare dök Viva La Divas upp, och nu i år finns de hos Lumene, IsaDora m.fl.
MUS och Viva La Divas är de jag har testat. Här kommer en liten jämförelse.

MUS
Pris: 145kr (med reservation för att det var ett tag sedan jag köpte min och det är senaste prisuppgiften jag har)
MUS eyeliner är ordentligt glitterfylld. Bra för att den är dryg då man oftast inte behöver måla mer än en gång. Mindre bra för att det händer att det blir klumpigt och trillar ner mellan ögonfransarna. Jag gillar att ett par av färgerna är riktigt genomtänkta. Med det menar jag att olika nyanser av glittret framhävs beroende på ögonfärg, dagens färg på skuggan etc.
Hållbarheten är helt ok, men man får räkna med att lite glitter ligger under ögonen efter ett tag. Vilket iofs inte behöver vara en nackdel eftersom det rör sig om just glitter.

Viva La Diva
Pris: 65kr
Viva La Divas variant har lite mindre glitter än MUS. Vill man glittra ordentligt så får man måla på ett par ggr. Men den klumpar å andra sidan inte. Jag upplever också denna som bra mycket mer hållbar än MUS. Det beror antagligen på att den mindre mängden glitter gör att det är mer "vätska" som fäster.

Vinnare: Viva La Diva!
Den är mindre dryg och färgerna är lite "plattare" än MUS, och MUS är absolut ingen dålig produkt. Men Viva La Diva vinner på det suveräna priset och hållbarheten.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag köpte en Lumene igår för att jämföra med MUS, som jag tre av.

Lumene kostade 75 kronor och var inte alls bra. Till ett öga var jag tvungen att doppa penseln typ tio gånger...

Annars var färgen jättefin, en rödrosa nyans som passade perfa till Viva la Divas mörkrosa/vinröda skugga med glitter i (köpte en sån också efter inspiration i Kickstidningen)

1:18 em  
Anonymous Anonym said...

Vilka affärer säljer Viva La Diva?

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Förtydligande! Jag menar vilka affärer säljer Viva La Diva förutom Kicks?

1:22 em  
Blogger helena said...

Jag tycker nästan man kan se på Lumenes att de är rätt glesa i glittret. Testa att använda det under ögonen eller i yttre ögonvrån om du vill glittra litegrann, så har du kanske användning för den ändå :)
Vill man ha en så täckande linje som möjligt så är MUS bäst.

1:25 em  
Blogger helena said...

anonym: Åhléns har också Viva La Diva. Jag tror att vissa HM har det också, men där är jag lite mer osäker.

1:27 em  
Anonymous Anonym said...

Blev nyfiken på viva la diva, har inga produkter från dem. Hur är deras ögonskuggor? är de värda att satsa på?

3:04 em  
Blogger helena said...

frida: Jag har en knallrosa skugga med silverglitter i därifrån. Den används av naturliga själ inte så ofta så jag kan egentligen inte betygsätta skuggorna rättvist. Men det är ju ett billigt märke, så man har kanske råd att chansa.

3:58 em  
Anonymous Anonym said...

Kan rapportera att deras läppglans är helt ok, men kanske inte håller lika hög klass som t ex Dior, men vad gör väl det för det priset? Har provat både glans på tub och med skumgummiapplikator. Den med skumgummiapplikator innehöll två färger, en i var ände och det är dock väldigt svårt att få ut allt, man får peta med ett utvecklat gem eller något för att få upp allt. Ett minus alltså för förpackningen på det glosset!

4:12 em  
Anonymous Anonym said...

Urban Decay har oxå bra glitter eyeliners!

7:29 em  
Anonymous Anonym said...

En kompis som är skönhetsredaktör på en tjejtidning berättade att Lumene är Åhléns eget märke och att det säljs på Kicks också för att det är samma koncern eller nåt, och jag tror att hon sa att Viva la Diva var deras eget lågprismärke också, men är lite osäker. I så fall borde det bara finnas på Kicks och Åhléns. Någon annan som vet?

4:04 em  
Anonymous Anonym said...

oj såg precis att du som skrev första inlägget också heter Sara. Jag som skrev det ovan heter Sara L och är alltså inte samma Sara som i andra inlägg :)

4:05 em  
Anonymous Anonym said...

Lumene är ABSOLUT inte något Åhléns-märke, det är ett finskt företag - kolla själv på http://www.lumenegroup.com/home/
...

2:09 em  
Anonymous Anonym said...

Viva la diva finns även i vissa Lindex butiker

3:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home