tisdag, februari 21, 2006

freeze


Före och efter Freeze 24/7.
Jag fick ett prov på Freeze lip plumper när jag beställde från Blush. Var ju tvungen att testa direkt.
Min första reaktion: Men shit! Ska de inte sluta svälla snart.
Freeze är som ett tjockflytande läppbalsam i konsistensen och det känns svalkande mentholigt på läpparna. Det har inte det där brännande stinget som t ex DuWop har.
Jag la på ganska generöst och smörjde, enligt instruktionerna, in det ordentlig. En minut senare var läpparna hallonröda och konturen väldigt markerad. Det såg ut som en ganska misslyckad munmejk kan jag säga.
Sen kunde jag bokstavligt talat känna hur läpparna svällde. Ett par minuter senare kollade jag i spegeln igen och tyckte att nu är det mer än nog. Läpparna såg enorma ut. Det låter säkert som om jag överdriver, men helt ärligt jag trodde inte det här var möjligt.
Ca en kvart efter appliceringen tog jag bilden. Läpparna hade då slutat svälla och "stabiliserat sig". Resultatet höll i sig runt 3 timmar, sen började det mattas av.
Det verkar vara högst olika från person till person hur lip plumpers fungerar. Freeze har iaf en formula som funkar kanonbra på mig.
Jag gillar min DuWop också, resultatet är inte i närheten av Freeze, men glosset är supersnyggt och lackigt.
Men en stor fördel med Freeze är att det är mer som ett läppbalsam, det känns inte uttorkande och man kan ha det under sina andra läpprodukter.
Jag är såld!

21 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jävlar vilken skillnad!

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

åh! är det blushs eget märke eller kan man få tag på det utomlands? *vill haaa* :)

12:22 em  
Anonymous Anonym said...

Men,hur nyttigt är det där? Hur funkar det? Jag menar,det första jag tänker på när något sväller sådär är allergisk reaktion...det ringer alltså "AJ-AJ!" i mig. Verkar läskigt!

12:30 em  
Blogger helena said...

sandra: de första minuterna tänkte jag bara, fasen det måste sluta nu jag ser ju inte klok ut :)

kris: nej det är inte deras egna märke, här har du hemsidan:
http://www.freeze247.com/

madelene: nej, ont gör det inte. DuWops o många andra innehåller kryddor som kan bränna och sticka rätt rejält. Detta känns mer kylande och pirrar lite.

12:54 em  
Anonymous Anonym said...

min hjälte, tack!!!

12:56 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Tänkte bara tipsa om att ASOS rear Cheek stains från Jelly pong pong. Jag beställde två stycken, en av vardera färg som finns kvar, och betalade 242 kr inklusive frakt. Detta att jämföra med Blush.se som säljer dem för 215 kr styck plus frakt. Hoppas nu bara att de är lika bra som jag har fått för mig att de ska vara...

2:45 em  
Blogger helena said...

rea är alltid kul :)

2:50 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har Benetint Lip Balm from Benefit och tycker att mina läppar ser fylligare ut av den. Fast den ska inte ha nån svällande effekt, så det kanske bara är färgen. Man ser som nykysst ut.

3:34 em  
Blogger helena said...

Jag tycker inte det är sjukare att vilja ha en fyllig mun än vad det är att vilja ha fylliga långa fransar, rosiga kinder, pigg klar blick eller vad det nu är man väljer att "förbättra" med hjälp av diverse makeup artiklar.

9:40 em  
Anonymous Anonym said...

wow.. jag vill ha oxå.. jag har alldeles för små trista läppar och har velat prova en plumper. Kanske blir en beställning direkt.

Har du ändrat bloggen lite eller? såg bra ut!

9:54 em  
Blogger helena said...

Inte bloggen, men hemsida håller jag på och fipplar lite med. Den ska bli väldigt snygg har jag tänkt mig... nån gång... när jag har lärt mig hur man gör :)

10:13 em  
Blogger Nat said...

Vad bra att veta!
Jag tänker definitivt införskaffa den vid tillfälle. Var osäker på vilken variant av plumper jag skulle välja.

6:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Wow, wow, wow! Måste bara köpa! Tack tack for lovely inlägg lipgloss bitch!

8:42 em  
Anonymous Anonym said...

Oj vilken skillnad. det är såhär det ska vara, att någon verkligen skriver o visar med bild hur skillnaden blev. superb blogg. produkten du använde, är det denna: Freeze 24/7 Plumplips ?

11:39 em  
Blogger helena said...

Ja, jag gillar också den här typen av inlägg. I det här fallet var det ju dessutom enkelt att tydligt visa, "bevisa", vad jag menar :)
Det stämmer att det är freeze 24/7.

12:07 em  
Anonymous Anonym said...

ååååh- om man ska beställa blir det typ 550 kr. nånting....med frakt och allt. damn

3:25 em  
Blogger helena said...

njae, typ 395+39 blir det va? Fast det är helt klart en bra slant ändå.

4:18 em  
Anonymous Anonym said...

HEJ! jag fick också ett prov på freeze när jag beställde från blush! Tyckte det var jättebra! men rätt dyrt.... Har ist. fått hem Duwop plumper. Den med neutral färg! Denna funkar också väldigt bra (på mej) och är lite billigare=)

5:32 em  
Anonymous Anonym said...

Tjejer, kolla på Tradera. Där kan ni köpa Freeze lip plumper BILLIGT!

2:47 em  
Anonymous Anonym said...

Funkar alla lip plumpers från Freeze 24/7 lika bra? T.ex. Plump Lips Ice sticks??
Någon som har testat Lip Fusion?

3:03 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har också testat freeze lip plump. Jag älskar den. Helt otrolig känns så skön på läpparna. De sväller verkligen något helt otroligt! Roligast var att testa den på killar för det ser så onaturligt ut när de ser fixade ut. Brorsan såg helt hysterisk ut i några timmar hahaha

9:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home