måndag, februari 20, 2006

Shopping på Blush

Min senaste beställning från Blush damp ner i lådan idag. Precis vad jag behövde nu.
Det blev en skugga från Bloom och ett gloss från Smashbox. Jag har inte testat något av dessa märken tidigare så det här ska bli kul.

Blooms förpackningar är söta och rätt girly, Smashbox kör mer stilrent och enkelt i svart.

Ögonskuggan har en snygg slimmad dosa med spegel i locket.

Färgåtergivningen är inte helt korrekt på den här bilden. Läppglanset är i färgen Sassy som är en ganska varm rosaröd färg med guldigt skimmer i, inte lika mörk som på bilden. Ögonskuggan är lite varmare i nyansen än vad det ser ut på bilden, färgen heter Rose.

Gratis är gott! Här är prover med parfymen Clean, antirynkkräm och lip plumper från Freeze 24/7.

Nu när jag har shoppat på mig lite vårmejk så är det väl inte för mycket begärt med lite sol också.

15 Comments:

Blogger schmut said...

ah, deras förpackningar (bloom) var inte att leka med.

du som vet allt, jessica simpsons olika dofter, är de lika intressanta som de låter på namnen? tex den där cinnamon rolls? jag trodde aldrig jag skulle vara intresserad av något simpson kläckte ut sig men dofter som smakar godis är tyvärr precis up my alley.

4:02 em  
Anonymous Anonym said...

Fick du proverna när du beställde från blush? I så fall lägger jag in en beställning snabbt som bara den ;) Kul blogg! Älskar också fina förpackningar, och det är alltid lika kul att se bilder!

4:04 em  
Blogger helena said...

schmut: Ja, det är rena godisdofterna. Jag har ett läppglans i cottoncandy, både doftar och smakar gott, mycket och sött.

maria: japp, de kom med blushbeställningen.

4:45 em  
Anonymous Anonym said...

Åh efter min australien tripp ä jag helt kär i blooms make-up! Kul att man nu kan få tag i dem i sverige! Ett tips är deras solpuder. Det ä verkligen perfekt! Ska bli kul att höra om du blir lika impad som jag över produkterna.

Kan du förresten ge ett bra tips på en foundation för torr hy men som ger ett ganska matt resultat?

5:40 em  
Anonymous Anonym said...

Hm... vore kul med ett utlåtande om Clean-doften! Är den verkligen så god som alla säger? Visserligen är ju smaken som baken, men du kanske kan beskriva om den påminner om ngn annan parfym? Är lite nyfiken!

5:42 em  
Anonymous Anonym said...

Dessert Beauty plumping lipgloss ( de som heter dreamy,creamy osv.) är riktigt dåliga läppglans, smakar väldigt gott men har ingen som helst mjukgörande, glossig eller plumpingefekt what so ever. Helt ovärt sina pengar....Köp inte. :) Freeze lipplump är däremot riktigt bra tycker jag.
Berätta gärna hur smashbox gosset känns. Om det var krämigt och mjukgörande eller klistrigt och kornigt.....

5:46 em  
Anonymous Anonym said...

Clean (orginaldoften) doftar tvättmedel. Ganska fruktig doft, typ päron, äpple och någon slags vitblom kanske. En ganska lätt doft, dock intensiv men inte murrig och mustig på nåt sätt (ingen vanilj i alls). Tänk vår.

5:49 em  
Anonymous Anonym said...

Jag älskar Bloom! Jag har 2 Lip Glaze, Foundation, Sheer Colour Cream och en palett(säljs inte längre men hade 2 våningar, med 2 ögonskuggor, 1 läppstift, 1 läppglans och 2 sheer colour cream). Har även haft ett pamper pack för badet. Älskar allt av bloom!

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

Varför kan det inte dimpa ner några paket med smink i min hall.
:P

9:57 em  
Blogger helena said...

frida: i.d passar alla hudtyper och har bra hållbarhet.

anonym: jag tycker den luktar sköljmedel, och jag menar det i en positiv bemärkelse. Citrusdoften är ganska framträdande på mig.

maria: få läppglans är egentligen vårdande, man får satsa på läppbalsam då. Eller återfukta läpparna med något smörj som får sitta på under natten.

li: låter ju lovande :)

11:23 em  
Blogger Nat said...

Hej, vill börja med att tacka för en jätterolig blogg. Det är väldigt kul att läsa om allt olika.

Jag har just tillbringat en timme med att lägga till favoriter på blush *s*.

Jag undrar om du har några erfarenheter av Eyeko? Det lät bra och billigt, jag har Biotherm som favorit märke och det frestar hårt på plånboken i tider av nöd.

Fantastiskt kul blogg.

Väl mött
Nat

11:47 em  
Blogger helena said...

Hej! Kul att du gillar bloggen :)
Jag använder Eyeko´s fatbalm, ett jättebra läppbalsam som är helt i min smak. Är vårdande och ger väldigt lagom med färg sådär till vardags.

12:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Såklart får vi väl recensioner av dina nya grejor sen va?
:-)

9:20 fm  
Blogger helena said...

såklart :)

10:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Flertalet läppglans jag äger (faktum kanske cirka 70 st just nu) är relativt vårdande. Ett bra glans torkar inte ut och gör läpparna sträva. Har ett sjukligt beroende av läppglans, I know.

4:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home