fredag, mars 03, 2006

ÖgonskuggeMANIA

Jag är precis som Linda en ögonskuggefantast. Jag är duktig på att rensa och kan helt ärligt säga att jag har använt 90% av de här skuggorna minst en gång de senaste två veckorna.
Jag är inte så jättemycket för jordfärger utan kör gärna äppelgrönt även till vardags.


Highlighters i tre olika nyanser; Max Factor, MUS och MAC.
Brunskalan; MUS, MF, Loréal, FACE och MAC

Lila; Body Shop, FACE, Nouba och Estée Lauder
Grönt; Loréal, FACE, MF, Nouba och MUS

Rosa; Nouba, MAC och Bloom
Svart; FACE, Lancôme och MF

Paletter från IsaDora och Lancôme.

Bilderna blir lite större om man klickar på dem.
Vad använder ni för skuggor då?

20 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, vad många fina skuggor du hade det är inte så man blir lite avundsjuk! Jag har inte många ögonskuggor. En asfaltsgrå MUS, en brun/beige/grå trio från Nivea och en rosa. Krossad emin enda favvoskugga för ett tag sedan :p Ska köpa ett par nya, vad rekommenderar du? Inte för dyra helst. Jag har blåa ögon: vad framhäver bäst? Jag passar bäst i kalla färger och inte så bra i varma.

8:04 em  
Anonymous Anonym said...

hejsan :-) vilka ögonskuggor tycker du sitter bäst? vilket märke är din favorit? jag är mellanmörkhårig (mörkbrun med mkt ljusa slingor i) och grönblå-ögd, vilak färger skulle du då rekommendera till mig? jag frågar dig eftersom du verkar ha koll på det mesta ;-) ha det bäst och tack för en super-blogg! och roligt att du uppdaterar så ofta! keep up the good work girl!

8:13 em  
Blogger helena said...

desirée: alla kan ha alla färger, det gäller egentligen bara att hitta rätt nyans. Och vet du att du passar bäst i kalla nyanser så är du ju hemma :)
Jag gillar Max Factors skuggor väldigt mycket när det gäller budget varianter, de har en väldigt bred färgskala också.

sandra: säger som till desirée, man kan ha alla färger, så kolla främst om du passar i kalla eller varma nyanser. Lila är ett säkert kort om man har grönt i ögonen, och där finns ju allt från isigt ljuslila till mörkt plommon att välja på.
MAC har väldigt bra skuggor, de är pigmentrika och håller bra. Detsamma gäller Lancômes skuggor. FACE är jättebra på lösa skuggor.

8:37 em  
Anonymous Anonym said...

Ett tips!När man köper ögonskuggor så är det ju inte alltd med nån applikator-eller kanske en som inte är bra.Redskap är en viktig del att få det snyggt.Just nu en budget variant från Oriflame som innehåller puder,foundation,rough,läpp,och ögonpenslar i äkta naturhår!Bra pris 149kr för alla eller bara 49kr om man handlar för 150kr.Kolla på www.oriflame.se och klicka på länken aktuell katalog.Inga korta utan långa penslar så man ser vad man håller på med!!

8:53 em  
Blogger Karin L said...

Mus, mus och åter mus! Jag har rensat ut mitt ögonskuggelager (stort…) och givit allt jag inte använder till en kompis åttaåriga dotter. Mycket uppskattat. Kvar blev ca 20 MuS-skuggor och kanske 5 andra.

9:37 em  
Anonymous Anonym said...

Ååh, vad mycket fina färger du har. Bloggade för ett tag sedan själv om att jag behöver mer färger. Svarar nog på din fråga om vilka jag använder i min blogg under morgondagen tror jag och lägger upp bilder på mina också! Nu har du gett mig shoppingbegär, haha! =D

9:43 em  
Anonymous Anonym said...

Det här hör inte till ämnet men jag måste bara berätta!
Jag har köpt Sonic Death Monkey från Lush, en härlig shower gel som luktar choklad, kaffe och lime! Innehåller mjukgörande hampa(cannabis)olja.
Köpte också ett lip balm från Lush som luktar choklad, honung och vanilj.
Underbart! Nu ska jag bara kombinera det med min Chocolate & Orange Body Butter från Body Shop.

10:55 em  
Blogger Sandra said...

Lipgloss bitch nu har jag också börjat med blogg........men finns inte mycket där än.Jag kan inte heller detta med blogg, men kul verkar det vara!!!
Du smittade mig med blogg (i alla dessa smittotider)
http:/goddessess.blogspot.com/

11:45 em  
Anonymous Anonym said...

hej hej ! är det alla dina skuggor eller har du fler? :)

12:37 fm  
Blogger helena said...

goddess: smickrande att höra att man smittat dig till att starta blogg :) ska kolla in,

jennie: jag har en bunt som inte används så ofta också, såna jag inte vill göra mig av med riktigt än för man vet ju aldrig plötsligt vill man ha just den färgen igen :)

9:58 fm  
Anonymous Anonym said...

shit - många fina skuggor du har - jag inser att mina inte alls räcker. Typiskt ;)

10:17 fm  
Blogger helena said...

haha.. ja, när jag nu ställde upp dem såhär så ser jag ju tydligt vilka färger som saknas. Bra eller dåligt... vet inte riktigt ;)

10:34 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har bara fyra ögonskuggor jag använder. Känns väldigt lite i sammanhanget, men det är nog för att jag inte är så himla haj på att använda dem.

Jag har en duo-ögonskugga i två nyanser brunt från Lumene, en hudfärgad från Lumene och en turkos från Max Faxtor (som tyvärr inte alls ser turkos ut när man har den på, utan bara blir tråkigt blå).

That´s it! :) Jag rensade hårt för något år sen eftersom jag börjat bli överkänslig mot min mascara. Så allt jag har är max 1 år gammalt.

2:10 em  
Blogger Fru Choklad said...

Jag har massor med skuggor,(kan man få för många?) men favoriterna kommer från Dior, MAC, och Chanel. Har inte heller kört fast i någon speciell färgskala utan går snarare efter humör och kläder.

3:33 em  
Anonymous Anonym said...

är du aldrig rädd för att ögonskuggorna ska hinna "torka ut" och bli gamla innan du hunnit använda upp dom?

5:10 em  
Blogger helena said...

sarah: nej det oroar mig inte. Skuggor har lång hållbarhet om man använder fräscha verktyg och inte pillar med fingrarna. Och när de tappar stinget så slänger jag dem bara.
Det är sällan jag gör åt en skugga, det händer bara med de ljusa highlightsen för de använder jag ju varje dag.

5:17 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker H&M's paletter är jättehärliga. De sitter faktiskt jättebra och kostar nästan ingenting! Bara att kasta när man tröttnar! Mycket prisvärda om man är shoppingsugen men fattig! Många färger till litet pris!

1:34 em  
Blogger Linda K said...

u´ve got plenty! :)

7:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Det slog mig att du inte hade en enda blå ögonskugga.

5:34 em  
Blogger helena said...

Jag har faktiskt en jeansblå, men den ligger i lådan med "för tillfället bortsorterade" skuggor :)

11:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home