onsdag, mars 22, 2006

Hur mycket lägger du på smink?

Hur mycket pengar lägger du i snitt på smink och hudvårdsprodukter varje månad?
(resultat när 227 har svarat)
0-200kr 47%
200-400 28%
400-600 11%
600-800 7%
800-1000 4%
1000-1200 3%
> 1200kr 0% (1st)

Själv hamnade jag på alt 5 när jag räknade på det. Det varierar naturligtvis avsevärt från månad till månad. Men när det är dags för nya hudvårdsprodukter så rusar det gärna iväg.
Det hade varit intressant att kombinera frågan med ålder också. Som tonåring med studiebidrag t ex har man ju inte så mycket att röra sig med.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag skulle vara en av de 7% som lägger ut 600-800 kr varje månad. Men bara om man räknar snus som hudvårdsprodukt - en slags inre.

11:43 fm  
Blogger helena said...

Då räknar vi in dig där. Chips borde väl också kunna räknas som inre hudvård förresten. Äter man bara tillräckligt mycket så har man snart slätat ut de där rynkorna :)

11:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att man lägger mer pengar ju äldre man blir, dels pga att många billiga märken ofta har lite barnsligare förpackningar och dels beroende på att man ofta har bättre ekonomi när man blir lite äldre. Dessutom är ofta hudcremer mot rynkor dyrare än cremer för ung hud.
:-)

12:21 em  
Blogger helena said...

Det har du rätt i, det handlar både om att kunna och att vilja. Jag vet ju själv hur min smak har utvecklats med åren.

12:27 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med..hudvårsprodukter kan ju lätt rusa iväg över 1000 kr ELLER när man upptäcker att det mesta man "behöver" är slut samtidigt nästan..då blir det mycket pengar att lägga ut...annars varierar makeup kostnaden mycket från månad till månad för mig=)!

12:49 em  
Anonymous Anonym said...

Rynkkrämer funkar inte! jag la runt 1000 kr på bara hudvård och smink förr men jag upptäckte att det bästa för min hud var att skippa ALLA krämer och bara tvätta med Lactacyd. Finns ingen bättre rengöring, man ser fräsch och blir len utan att det torkar ut (har samma ph och inehåller mjölksyra som redan finns i huden) och huden vänjer sig av med krämer. Det tar bort allt smink jätteeffektivt oxå. Pröva och du vill inte ha nåt annat kan jag säga, jag tycker det slår declor, dermalogica..allt! Mkt pengar sparar man oxå som man kan göra annat skoj för hihi :) Ett tips till alla! jag fick det här av en bloggare och jag är så glad för det att jag måste tipsa vidare.

11:52 em  
Blogger CV said...

Hoppsan. Och jag lägger kanske 200 kronor per år.
RS
kulturbloggen.com

7:24 fm  
Blogger helena said...

anonym: Lactacyd, är det intimtvålen du menar, den där riktigt tunnflytande?
När jag var på ett gyn besök när jag gick på gymnasiet så fick jag veta att vi absolut inte skulle använda detta i underlivet, det var i princip lika illa som att använda yes diskmedel.
Jag har hållit mig ifrån lactacyd helt sen dess, men det var iof 10 år sen så produkten kan ju ha ändrats i formulan.
Alltid kul att höra när nån har hittat nåt som funkar sådär klockrent.
Men jag gillar att sminka mig och kräma, för mig är det inget "måste".

10:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home