måndag, mars 27, 2006

Smashing

Hittade via Fashionista till en ny svensk webshop, Smashing (ny iaf för mig).
Produkter:
Här kan man shoppa makeup, hudvård och hårprodukter. Listan med märken är ännu inte så lång men några ex är DuWop, Håkansson, Miso Pretty och Ole Henriksen. Här är några prisexempel:
Håkansson The Powder, löspuder 199kr
DuWop Blush Therapy, krämrouge 295kr
Rosebud, allround kräm 115kr
Ole Henriksen Firm action pore refining mask, 395kr
Bonus:
Bor man i Stockholm så kan man hyra hem Smashings makeup artister och hårstylister. De kommer och fixar till dig och kompisarna inför festen, på möhippan etc.
Allmän info:
Man betalar med sitt bank-/kreditkort eller via postförskott. Betalar man via postförskott så tas det ut en extra avgift på 50kr. Frakten ligger på 39kr, men handlar man för mer än 500kr så bjuder de på den. Finns varan i lager så garanterar man en leveranstid på 2-5 arbetsdagar.

Själv skulle jag nästan kunna köpa mini kiten från Hot & Flashy och Miso Pretty enbart för de söta förpackningarnas skull.

10 Comments:

Blogger schmut said...

miso pretty är värt det. iallafall doften/body misten. har den på mig just nu faktiskt! den är bland det fräschaste jag varit med om..i synnerhet för att komma från kitschföretaget blueq som annars mest är cool yta-dålig produkt.

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

Läste på Make-up tipsen hos Smashing att man ska använda en foundationpensel?!
Aldrig hört talas om tidigare?
Vad är det, hur använder man den o var köper man den?!

9:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Kanske inte helt rätt att efterlysa det här, men det är akut - jag måste ha ganska mycket puder i mitt jobb, men har supertorr hy. Vilka märken har bra, mattande puder som inte torkar ut? Vi snackar om att använd aganska mycket. Face prånglade på mig sin värdelösa puderfoundation som jag ser ut som leverpastej av, Hms gör att jag krackelerar. Hjälp...

10:33 fm  
Anonymous Anonym said...

re till anonymus: Såg din fråga om PUDER och kan personligen rek. Mineral Veil från I.d och Dior Loose Powder..super bra ´puder båda två som gör sitt jobb utan att torka ut! Lip Gloss Bitch kanske har fler tips..Lycka till=)!

10:57 fm  
Blogger helena said...

linnea: jag använder inte själv pensel, jag föredrar fuktad svamp när jag ska ha flytande foundation.
Tror det går att köpa penslarna hos Face, MAC och MUS t ex. Där kan man också be om en liten instruktion :)

anonym: jag håller med hanna om mineral viel, diors har jag inte testat. Min favvo är Lancomes men den är parfymerad så det kanske inte är att rekommendera om man använder mycket och ofta. Clarins får ofta gott betyg och rekommenderas av många.

11:37 fm  
Anonymous Anonym said...

hejsan svejsan lipglossbitchen! inte för att det har något med ämnet att göra men jag har en fråga som jag tror att du kanske kan svara på: vilka färger främhäver grönmelerade ögon? (jag har mörkbrunt hår och väldigt ljus hy á make up stores milk, hehe)

stort tack för en superduper blogg, jag tror att du en vacker dag kommer stå som sveriges make-up guru! ha en fin dag!
kramar malin!

12:37 em  
Blogger helena said...

Hejsan svejsan Malin!
När jag vill framhäva det gröna i mina ögon så kör jag på lila. Det finns hur många nyanser som helst. Testa några som är lite kallare i och kanske drar lite åt grått eller barkbrunt. Både ljusa och mörka funkar.
När du ändå är ute och kollar så tycker jag du ska kika på en isigt rosa också, med kanske lite silverskimmer i. Det är jättesnyggt om man är blek och mörkhårig.

1:05 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipsem, mineral veil är nog lite för otäckande och för glittrig - jag behöver ett puder man blir supermatt av och som man kan lägga på en hel del av. SÅ gärna billigt (iaf inte asdyrt) och framför allt inte uttorkande. Fler tips?

5:57 em  
Blogger helena said...

IsaDoras fasta transparenta puder är bra för sitt pris. Kanske kan va nåt?
Matt som ändå inte är uttorkande är svårt.

6:46 em  
Anonymous Anonym said...

Anonymous: precis som lipglossbitch säger så är matt och ej uttorkande puder en svår kombination. Varför måste du anv. så mkt puder i ditt jobb? Kompakta puders uppgift är att matta ner glansiga partier och är alltså inte alls bra på en uttorkad hud (kommer bara att torka ut mer). Anv. en bra fuktgivande foundation och en bra concealer istället. Måste du ändå anv. puder så satsa på mineral veil från i.d då den är snäll mot huden och funkar på alla hudtyper.Och den innehåller inget glitter.

Kram / Jonna

12:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home