torsdag, mars 23, 2006

Dream mousse eyecolor från Maybelline

Äntligen dök mousseskuggorna från Maybelline upp. Jag skaffade mig genast Blissful Beige nr 02 och Paradise Green nr 09.
Det är absolut lättast att applicera mousseskuggorna med fingertopparna. Ett tips är att ta en klutt och först smörja ut den till en lite smidigare konsistens på handryggen. Då blir det lättare att få det jämnt och du slipper dutta så mycket på den känsliga huden runt ögat.
Skuggorna är inte så pigmentrika, vilket jag tycker är ok när det gäller krämskuggor. Ju mörkare färg desto mer noggrann måste man vara, och det är inte helt lätt att vara precis när man använder fingrarna.
Det går att bygga upp en något mer intensiv färg om man låter förra lagret torka innan. Lägger man på för mycket direkt så kommer allt bara att lägga sig kletigt i vecket i globlinjen. Men snyggast tycker jag det är med bara ett par nonchalanta strykningar över den rörliga delen av ögonlocket, det ger en skir ljus färg med mycket skimmer.
Mousseskuggorna torkar rätt snabbt och håller sig helt ok på plats. Efter en dags användning hade färgen nötts ganska mycket, men jämnt över ögonlocket så det är inget direkt problem.
Det här är verkligen inte världens bästa ögonskugga, så ska man bara köpa en ny i vår så ska man nog välja nåt annat. Men gillar man att testa nya roliga produkter så tycker jag man ska slå till. Den gröna kommer att bli en klockren vårfavorit hos mig.

LipGloss Bitch ger betyget: 3

Det här är en rolig och tjejig produkt. Plus också för de härliga vårfärgerna.

Alla recensioner

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inga kort på resultatet? : )

11:07 fm  
Blogger helena said...

Har inte tagit nåt medan jag testade. Ska göra det nästa gång jag använder den.

11:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Tänker du köpa deras mousse-rouge också när det kommer?
:-)
Fröken Frågvis

12:25 em  
Anonymous Anonym said...

Om jag bara ska köpa en ny ögonskugga i vår, vilken rekommenderar du då.... Tack för en utförlig recension!

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

Jag funderar fortfarande på att slå till på någon av dess färger. Föresten så undrar jag en grej. Ditt set med phliosophy gloss, skulle du kunna tänka dig att sälja något av dom? Ger en 100 lapp om det är lite andvänt.

3:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hm, det här hör nog inte riktigt hit men kanske du kan svara på min fråga?

Jag är ganska rödflammig i ansiktet på morgonen, det gör att det går åt mängder av foundation för att täcka det. Jag har försökt med det mesta så som att byta foundation, vanlig body lotion, body butter, en fet kräm för torra områden och ingen kräm alls. Jag blir bara rödare och rödare i ansiktet :( Har du något att rekommendera så jag itne ser ut så här för det blir ganska dyrt med foundation till slut :(
Tack på förhand !

6:19 em  
Anonymous Anonym said...

Mousse rougena har dykt upp i Östersund, eller iaf två nyanser. :) Verkar som att mousserna är sena i leveransen eller något eftersom det dröjer så länge.

6:19 em  
Blogger helena said...

fröken frågvis: jag ska iaf känna på dem. Om de inte är för torra och inte skimrar som skuggorna så slår jag nog till.

johanna: en med bra hållbarhet och mycket pigment, Lancômes Color focus, MAC eller FACE t ex. Rosa är hett i vår, det finns en nyans för alla.

anonym: alla tre är välanvända så jag behåller dem nog :)

linnea: unna dig ett besök hos en hudterapeut, det lönar sig bättre än att prova sig fram. Det låter som om det bästa vore att du letar efter roten till problemet istället för att försöka täcka över dem. Det kan vara din rengöring som är för stark t ex. Men tänk också på saker som vilket sköljmedel som har använts till dina örngott, det ligger du ju mot hela natten. Lycka till!

8:18 em  
Anonymous Anonym said...

Okej, vad synd. Tack ändå ;) Jag kollade på ebay efter dom och det var någon som sålde dom styckvis men dom skickar inte till sverige, SKIT!

3:19 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har mousserougen dykit upp i Matasaffären här i stan! Dom är ljuvliga!

12:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home