torsdag, mars 23, 2006

Favoritlistan

Nu är det ett halvår sen vår omfattande favoritlista gick runt bland bloggarna. Jag tycker att det är dags för en uppdatering, åtminstone så har jag fått en del nya favoriter.
Jag har utökat listan med några kategorier. Vore kul om ni som var med när det begav sig också uppdaterar era listor, och alla andra... häng på!

Rengöring: MD Formulations
Ansiktsvatten: använder inget längre
Ansiktsskrubb: Clinique
Ögonmakeup remover: Lancômes bi-facil, till vardags Body Shops kamomill
Dagkräm: söker en ny favorit (eller ens en fungerande) med ljus och lykta
Färgad dagkräm: Clinique moisture sheer tint
Ögonkräm: Clarins ögongel
Allroundkräm: Elizabeth Ardens eight hour

Foundation: i.d
Concealer: YSLs guldpenna
Löst puder: Lancômes transparenta
Fast puder: Clarins transparenta
Rouge: MACs cream colour base i färgen Fabulush
Bronzing: i.d warmth

Mascara: Estée Lauders Magna Scopic
Eyeliner: Estée Lauders skimrigt bruna
Kajal: IsaDoras perfect shade liner
Ögonskugga: Lancôme Color focus

Läppglans: Juicy Tubes från Lancôme
Läppbalsam: Eyeko´s Fat Balm
Läppstift: Lipfinity från Max Factor
Läppenna: Reverse lipliner från DuWop
"Plumper": Freeze 24/7

Hudkräm: Fenuril
Kroppsskrubb: Socker, perfekt i brist på tillräckligt bra budgetvarianter
Shampo/balsam: John Friedas Brilliant Brunette
Hårstyling: Elnett satin spray från Loréal
Doft: Be Delicious DKNY
Nagellack: Essie

Lämna en kommentar när ni har publicerat er lista så gör jag en länksamling här i inlägget.
Åsa på Åsen
Cindy
Nettisen
Dollface
Kaksmulor
Nippertippan
Carin
Hanna
Koga
HannaSthlm
Anina
Prinzessin
Hanna luxury
Malin
Camilla
Goddess
Hedgehog-Sara
Fröken fröken
Linda
LiLove
MsMalin
Cizlou
Mirja
modeamatören
Milla
Beauty Place
Pricken över i
Bling bling girl
Alixandra
Virvla
antifashion

38 Comments:

Anonymous Anonym said...

japp - när webblogg har slutat strula - nu går det inte ens att logga in... =(

8:53 em  
Anonymous Anonym said...

Min lista är uppdaterad! :)

9:10 em  
Blogger nb said...

dagkräm - dermalogica!! helt såld, har aldrig haft mjukare hud, mmm.

9:34 em  
Blogger Knaster said...

Er önskan är min lag. Typ. ;)

9:42 em  
Anonymous Anonym said...

Listan är fixad och ligger uppe på min blogg.

9:58 em  
Blogger helena said...

trevligt :)

10:33 em  
Anonymous Anonym said...

Eyeliner: Estée Lauders skimrigt bruna

låter jättefin, finns det nå nummer el namn på den?

10:37 em  
Blogger helena said...

Avskavt tyvärr, men jag tror mig minnas att färgen heter "brown" rätt och slätt.
Den är verkligen värd en koll, den är tydligt skimrig (metallisk) utan att ha glitterkorn i sig om du förstår hur jag menar.

10:42 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag också lagt upp en lista, även om jag inte var med när det begav sig...

10:43 em  
Anonymous Anonym said...

det låter ju superfint...ska kollas upp när kontot är gladare:)

10:50 em  
Blogger Karin L said...

Nu ligger listan även på min blogg!

10:54 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är också med!

12:41 fm  
Anonymous Anonym said...

jag har fyllt i!

12:51 fm  
Anonymous Anonym said...

I'm in!

8:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag vill bara tacka för världens bästa blogg! våra produktlistor är nästan identiska :) Men jag är in love med Md.s dagkrämer- rekomenderas varmt! de är lika bra som rengöringen med peeling i ett, Du borde även testa Beccas kräm rouge snart, går att beställa från mrs H= Underbart!

9:47 fm  
Blogger helena said...

Åh, tack :)
Ska fundera på MDs sagkräm.

10:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Här kommer min lista: http://koga.webblogg.se/240306100737_favoriter.html

11:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har gjort MIN lista nu=)!Ha en bra helg!

1:18 em  
Anonymous Anonym said...

jag har gjort en lista.

www.anina.blogg.se

2:02 em  
Anonymous Anonym said...

Har också lagt upp en lista. Solig helg, förhoppningsvis :)

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har gjort en lista


www.luxury.blogg.se

2:40 em  
Blogger Macs said...

Jag är oxå med

2:46 em  
Blogger helena said...

Kul! Jag länkar.

3:38 em  
Blogger Sandra said...

Har fallit för frestelsen, min lista finns nu oxå.
Bra att få kolla över produkterna för eget intresse oxå.

3:54 em  
Anonymous Anonym said...

japp - klart =)

6:13 em  
Anonymous Anonym said...

Kul det här, har också gjort en favvolista nu :)

7:37 em  
Anonymous Anonym said...

jahoo. Jag listar också!

9:02 em  
Anonymous Anonym said...

me too =)

5:19 em  
Blogger Mirja said...

Min lista är uppdaterad. Tack för en riktigt bra blogg!!

5:48 em  
Anonymous Anonym said...

Min lista är oxå uppdaterad :)

8:02 em  
Blogger Milla tvillingmamma said...

till och med jag har gjort en lista!

1:26 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag också listan på min blogg. Bättre sent än aldrig!

3:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har också listan nu! Tog mig dessutom friheten att utöka hårlistan lite, där har jag bättre koll än på smink :)

7:11 em  
Blogger Fru Choklad said...

Nu har jag gjort en lista!

9:12 em  
Anonymous Anonym said...

En lista till

10:59 em  
Anonymous Anonym said...

publicerat :-)

Om någon kan hjälpa mig med shampoo frågan skulle jag bli evigt tacksam!!

http://virvla.blogg.se/
270306055844_favoritlistan.html

8:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Hallå hallå!
Tog mig friheten o gjorde en liten lista jag oxå ;-)

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

Lite sent ute men jag blev så inspirerad av dessa listor!

11:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home