söndag, juni 25, 2006

för pojkar

What does a boy want? frågar sig MAC.
Samma som flickorna, tror de sig att svaret är, felfri hy, perfekta ögonbryn och kyssvänliga läppar.
Baserat på de frågor jag får på mailen från makeupnyfikna killar så tror jag inte de är helt ute och cyklar.
Kul (och på tiden) att de har tagit fasta på det här och plockat ihop en kollektion som riktar sig till killar.


I kollektionen Boy Beauty hittar man bl a ögonskuggepaletten 4 boy beauty med två neutrala färger, en ljus highlighter och en blå/svart skugga.
Blot Powder är ett pressat puder som hjälper dig att kontrollera blänket, utan att för den skull lägga till någon färg eller ändra hudens textur.
Läpparna håller du mjuka och fina med MACs Lip Conditioner spf 15, finns både som ofärgat och som lätt tonat stift.
Bångstyriga ögonbryn fixeras med Brow Set, en klar gel som också kan borstas på ögonfransar och polisonger.
Vågar man färg så rekommenderas de lösa pigmenten i färgerna Fuchsia och Violet.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker det är fräscht med killar som sminkar sig diskret, men min pojkvän vägrar!

12:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Helt ärligt nu tjejer, är det verkligen ok med killar som sminkar sig? Jag är uppriktigt nyfiken. Jag undrar t ex om det finns nån gräns för vad som känns ok eller om ni som tycker att killar kan sminka sig verkligen tycker att allt är tillåtet.

5:48 em  
Anonymous Anonym said...

JP Gaultiers Solpuder för män är fantastiskt bra. Inte en gnutta glitter och stor bra borste.

5:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker killar får sminka sig hur mycket de själva vill! Det hade varit fräscht om fler killar använde lite täckstift och foundation, speciellt de med finnar.

6:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home